∷ Z aktuálneho vydania

30-ROČNÝ PRÍBEH RODINNEJ FIRMY

Tento rok v decembri oslávi spoločnosť Purgina 30. výročie od svojho založenia. Za tri dekády si prešla dlhú cestu napredovania a určovania smeru na trhu so samolepiacimi etiketami v stredoeurópskom regióne.

Keď Štefan Kilársky pred 30 rokmi zakladal spolu s Dr. Drahušom Purginom spoločnosť Purgina, ešte nevedel, čo ho čaká. Predstavu mal však jasnú, mať slobodu v rozhodovaní a prinášať klientom poctivé produkty a služby. Pred Purginou mal ešte podnikateľské skúsenosti z krátkeho pôsobenia vo výrobe navštíveniek s razbou na dizajnové materiály. V ranných 90-tých rokoch, každý začínajúci podnikateľ požadoval navštívenky, a podľa možnosti čo najpútavejšie. Po roku a pol však bolo potrebné podnikanie zmeniť, transformovať a voľba padla na etikety.

Na začiatku bola rodina

Vstupný kapitál na rozbeh poskytol Dr. Purgina – bratranec Štefanovej mamy Anny. Ako úspešný doktor v Rakúsku hľadal možnosti investície na Slovensku a Štefanov nápad sa mu zapáčil. Nakúpila sa technológia, zamestnali grafika a tlačiara a mohlo sa začať v pivnici rodinného domu. Firma začala rásť a po pár rokoch presedlala zo suchého
ofsetu na flexotlač. Už v roku 1996 získala post najväčšieho výrobcu samolepiacich etikiet na Slovensku.

Trh s etiketami sa naďalej vyvíjal a nároční klienti veľakrát posunuli spoločnosť svojimi požiadavkami na vyššiu úroveň. To malo za následok aj kúpu rotačného UV kníhtlačového stroja, ktorý ponúkal najvyššiu kvalitu etikiet vhodných aj pre exportné trhy.

„Od začiatku fungovania sme sa vždy zameriavali na potreby klienta, pre ktorého sme sa snažili vytvárať optimálne riešenia, a tým sme si kreovali aj vlastný trh s produktami,“ vysvetľuje stratégiu spoločnosti obchodný manažér Radovan Kilársky. Príkladom toho boli aj investície z roku 2005 a 2008, kedy spoločnosť v správnom čase investovala na miestne pomery do naozaj sofistikovaných a nákladných výrobných zariadení. Tieto investície umožnili výrobcom vína a alkoholu  presedlať z nesamolepiacich etikiet na samolepiace, alebo mať regionálneho dodávateľa samolepiacich etikiet na kvalitatívnej úrovni zo západnej Európy. „Pre nás to znamenalo prudký nárast v portfóliu klientov a neuveriteľné množstvo novoutvoreného know-how,“ ďalej vysvetľuje investičné dopad obchodný manažér.

Rodina sa rozrastá

Po roku 2009 sa firma aj z dôvodu finančnej krízy zamerala na automatizáciu procesov a zoštíhľovanie. Do rodinnej firmy prišla dcéra zakladateľa Dana, ktorá mala na starosti implementáciu manažérskeho informačného systému. MIS je plne integrovaný systém spracovávajúci požiadavky od klienta cez nákup a plánovanie až po fakturáciu. Tento projekt bol mimoriadne náročný a komplexný, ale teraz každodenne uľahčuje prístup k informáciám, zjednodušuje rozhodovanie a čo je najdôležitejšie, uberá administratívuv procese, čo sú neviditeľné náklady.

Čítať celý článok

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tlačidlo Späť hore