Ad:Grafik:Um_1/2020
PETER KAČENKA
art director
od začiatku svojej kariéry stále pôsobí v tej istej agentúre, čo je v slovenskej reklame jav nevídaný. Je to typický self made man, keďže vyštudoval strojárinu, ale zlákal ho svet komunikačnej branže, kde postupne rozvíjal svoj vizuálny talent. Jeden z Petrových nápadov patril medzi prvé slovenské reklamy oceňované aj na zahraničných kreatívnych festivaloch. Svoj vysoký kredit v branži zúročil aj v pozícii Prezidenta ADC Slovakia (Art Directors Club je prestížnym združením top kreatívcov slovenskej reklamy). Je dlhoročným kreatívnym riaditeľom Wiktor Leo Burnett – agentúry, ktorá získala najviac ocenení Agentúra roka. Zároveň je držiteľom ocenenia Filip, ktoré získava každý rok jedna osobnosť slovenskej reklamy.
No a akokoľvek ide o jedného nekonfliktného mierumilovného človeka, pár rokov dozadu spôsobil svojím logom doslova celoslovenskú polemiku a rozpútal vášne aj čelných politikov krajiny. Uznáte sami, že nikoho iného som si nemohol vybrať ako prvého hosťa nového seriálu AD: grafik:um.