∷ Z aktuálneho vydania

BEST OF THE BEST KANOVITS PRINT V REBRÍČKU MEDZI NAJLEPŠÍMI

Technologický pokrok v polygrafii je hlavným, no i finančne náročným nástrojom k tomu, aby firmy dosahovali požadované ciele a zákazníci uspokojivé produkty. Druhým nástrojom je kreativita. Tá je síce zdarma, ale nie každý ňou disponuje. V Kanovits Print Atelier z Dunajskej Stredy sa oba tieto nástroje stretli a mali za následok nevídaný úspech ďaleko za hranicami našej krajiny.

Kanovits Print je tlačiareň, ktorú polygrafickej verejnosti zrejme netreba predstavovať. To, že firma bola založená pred 17 rokmi Zoltánom Kanovitsom za účelom prenájmu reklamných plôch, vie málokto. Už v tom čase si však konateľ uvedomoval potreby trhu, vnímal ich a prispôsoboval im svoje portfólio. Transformácia firmy z Kanovits Media na Kanovits Print Atelier predznamenala kreatívnejšie zameranie – a to kvalitnú grafiku, rýchlu a spoľahlivú realizáciu návrhov a najmä nevšedné riešenia. Grafické štúdio, ktoré sa stalo súčasťou firmy však nemohlo zostať dlhodobo bez možnosti realizácie nápadov pod svojou strechou, preto rozšírilo svoju špecializáciu o digitálnu tlač a do dnešného dňa sa vypracovalo na medzinárodne uznávanú autoritu nielen v rámci Slovenska.

Najaktuálnejším prelomom tohto fenoménu z južného Slovenska bolo získanie tohtoročnej hlavnej ceny medzinárodnej typografickej súťaže Best of the Best Print Award v New Yorku. A aby toho nebolo málo, tiež aj cenu za najlepšie oznámenie, ktoré firma nominovala do súťaže. Tlačový produkt pôvodne vyhotovený na od bornú tlačiarenskú konferenciu zaujal porotu najmä z dôvodu, že jeho technologická identifikácia bola tvrdým orieškom aj pre ostrieľaných expertov digitálnej tlače. „Snažili sa zistiť, ako bolo oznámenie vyrobené, ale neprišli na to. Firma dosiahla vo svojej kategórii za toto oznámenie prvé miesto,“ približuje skúsenosť s touto prestížnou svetovou súťažouk onateľ spoločnosti. Oznámenie bolo vytlačené na zrkadlovo-strieborný papier hlavne bielou, ale aj inými farbami. Veľká časť papiera bola maskovaná a iba písmená zostali strieborné. Dovtedy sa niečo takéto dalo vyrobiť len razbou za použitia fólií, čo by bol veľmi zdĺhavý proces. Digitálnou tlačou sa to dalo zrealizovať vďaka jednému kliku a práve tu je ten zásadný rozdiel.

„Špeciálnu cenu Best of Show sme zase získali za náš firemný kalendár a príbeh, ktorý sa za jeho výrobou skrýval. Každá strana kalendára bola zhotovená za pomoci inej technológie, čím sme chceli demonštrovať, čo všetko dokážu naše zariadenia. Už si ho dokonca objednali do 37 krajín sveta. Jeden z nich do Francúzska, kde si kalendár všimol najväčší distribútor pohľadníc a už sa nám aj rysuje istá spolupráca. Myslím, že neexistuje predstava, ktorá by sa nedala zrealizovať na niektorom z našich zariadení,“ približuje Kanovits.

Samotný tlačiarenský priemysel sa posúva v niektorých sférach najmä k nízkonákladovej, špeciálnej a luxusnej tlači a takáto tlač si vyžaduje aj kvalitné a rýchle digitálne zariadenia s takmer neobmedzenými možnosťami. „Ako prví na Slovensku sme si v roku 2013 zakúpili vtedy najvýkonnejšiu digitálnu tlačiareň Xerox Color 1000, ktorá bola schopná tlačiť personalizované produkty a parciálnym lakom,“ vysvetľuje Kanovits. O 5 rokov neskôr rozšíril Kanovits svoju „Xerox rodinu“ o Xerox Iridesse, najnovšie zariadenie tohto amerického gigantu, čím si zakúpil vstupenku do exkluzívneho klubu Xerox Premier Partners. Práve toto zariadenie disponuje efektmi, vďaka ktorým žala firma Kanovits medzinárodný úspech – tlač zlatou, striebornou, metalickou, a to všetko vo vysokej kvalite. „Tlačiť digitálne, v špičkovej kvalite a farebnosti dnes vie už každý, kto je ochotný investovať do nadpriemerného zariadenia.

Čítať celý článok

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tlačidlo Späť hore