Tlačové správy - Polygrafia

Canon vyzýva vydavateľov a komerčné tlačiarne k premene sveta knižnej produkcie

Spoločnosť Canon, líder v oblasti digitálneho spracovania obrazu, vyzýva komerčné tlačiarne a vydavateľov ku znovuobjaveniu knihy, teda k odkrytiu inovatívnych prístupov z pohľadu budúcnosti vydávania knižných publikácií. Interaktívne okrúhle stoly a diskusie inšpirovali viac ako 300 účastníkov z celého sveta na výročnom stretnutí s názvom Future Book Forum, ktoré spoločnosť Canon usporiadala v dňoch 2. až 4. novembra v nemeckom Poingu.
[space height=”HEIGHT”]
Canon vyzýva vydavateľov a komerčné tlačiarne  k premene sveta knižnej produkcie
Účastníci konferencie dostali za úlohu v priebehu dvoch dní vytvoriť novú knihu s názvom „Listy do budúcnosti“.

 

Future Book Forum 2016

Východiskovým bodom sa stal originálny manuskript zložený z päťdesiatich listov, ktoré špičkoví nezávislí manažéri napísali najvýznamnejším riaditeľom – a účastníci konferencie dostali za úlohu v priebehu dvoch dní vytvoriť novú knihu s názvom „Listy do budúcnosti“.  Premiéru si táto publikácia odžije v máji budúceho roka na konferencii Thinkers50 European Business Forum v dánskom Odense.

„Vydávanie publikácií je stále rýchlejšie a rôznorodejšie, a vyžaduje individuálny personalizovaný prístup. Tento trend nám prináša mnoho nových podnikateľských príležitostí,“ hovorí Joerg Pfuhl, CEO v nemeckej spoločnosti Holtzbrinck Buchverlage.

„Som veľkým fanúšikom konferencie Future Book Forum a v priebehu niekoľkých posledných rokov som bol svedkom rastu dôležitosti tohto fóra. Je to  jediná udalosť, na ktorej sa stretávajú technológie s vydavateľským priemyslom, čo z nej robí špeciálne stretnutie s globálnym dosahom, konferenciu, na ktorej navzájom spolupracujeme. Vďaka všetkým týmto faktorom ide o naozaj jedinečnú akciu.”

future-book-forum-2
„Odchádzam s množstvom informácií, ktoré mi pri mojej práci naozaj pomôžu,“ nadväzuje Marianne Bushell, Global Procurement Director v skupine RELX Group. „Potešilo ma nielen množstvo nových kontaktov, ale najmä miera interaktivity, ktorá toto fórum odlišuje od ostatných akcií. Rozdelením do diskusných skupín s následným zdieľaním množstva myšlienok a nápadov s ostatnými účastníkmi konferencie ma jednoducho ohromilo.“

„Future Book Forum bolo skvelou akciou, ktorá všetkým účastníkom ukázala súvislosti idúce ďaleko za hranice bežnej knižnej produkcie,“ dodáva Rupert Smith, Commercial Director v britskej spoločnosti Halstan. „Bolo to stretnutie plné dôležitých nápadov, na ktorom sa odborníci podelili o správne prístupy naprieč celým dodávateľským reťazcom, a na ktorom sme si vymenili mnoho dobrých skúseností.“

future-book-forum-3
Niektoré z kníh, vytlačených na tejto konferencii, pošlú organizátori utečencom  v Mníchove, a to ako súčasť pokračujúceho partnerstva spoločnosti Canon s nakladateľstvom pre deti a mládež Goloseo a neziskovou organizáciou zameranou na gramotnosť a vzdelávanie dievčat – Room to Read.

Nakladateľstvo Goloseo si kladie za cieľ využiť schopnosti digitálnych technológií efektívne tlačiť málonákladové publikácie vo viacerých jazykoch, ku zjednodušeniu vzdelávania v multikultúrnom prostredí, a k pomoci utečencom rýchlo sa naučiť jazyk ich novej domoviny.

future-book-forum-1
Účastníci stretnutia Future Book Forum 2016 získali inšpiratívny pohľad na celú problematiku aj vďaka prípadovým štúdiám, ktoré zahŕňali konkrétne príklady zo spoločností Vodafone a Slyrs. Veľmi zaujímavé bolo aj vystúpenie úspešných poskytovateľov tlačových služieb, ktorí sa vo svojich prednáškach zamerali na to, ako môžu inovácie v oblasti digitálnej tlače podporiť ziskovosť nových vydavateľských modelov.

„V rámci tohto stretnutia sme sa chceli dostať k samotnému srdcu vydavateľského priemyslu, s cieľom umožniť prehodnotenie toho, ako je možné doručiť písané slovo k cieľovému čitateľovi,“ vraví Peter Wolff, Head of Commercial Print Group v spoločnosti Canon Europe. „Práve preniknutie do myslenia čitateľa je, spolu s vytvorením nových modelov sprostredkovania obsahu, predpokladom úspechu. Vydavatelia aj poskytovatelia tlačových služieb musia byť kreatívnejší v prípade off-line aj on-line kanálov, a zároveň musia viac zapojiť svojich zákazníkov – a to je tá správna cesta k ich podnikateľskému rastu.“

„Hypotetické scenáre pomáhajú usmerňovať kreatívne myslenie. Túto netradičnú akciu sme pripravili tak, aby umožnila transformovať a uvoľniť fyzickú podstatu obsahu. Stavali sme pritom na troch predchádzajúcich stretnutiach, ktoré sme podobne zamerali na vízie, inšpirácie a budúci rozvoj knižnej produkcie. Tešíme sa na to, až v nadchádzajúcich mesiacoch ukážeme výsledky tohto zámeru,“ dodáva Peter Wolff.

Zdroj: Canon

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Tlačidlo Späť hore