Ste tu
HomeInfoprint servisClarins. Krása, dobro, environment.

Clarins. Krása, dobro, environment.

Kozmetika vytvorená s cieľom spojiť krásu a pohodu. Clarins sa od svojich konkurentov odlišuje aj environmentálnou udržateľnosťou, pozornosťou k ľuďom a vedeckým výskumom. Hovorí o tom Marie-Hélène Lair, riaditeľka pre inovácie spoločnosti Clarins.

História Clarins vo svete kozmetiky sa začala v Paríži v roku 1954 a prerástla do medzinárodného rozmeru so zastúpením v 150 krajinách. Jacques Courtin-Clarins začal tento úspešný príbeh so svojou inovatívnou myšlienkou kozmetiky založenej na kráse a pohode. Neodmysliteľná kombinácia, ktorá by viedla všetky následné voľby zodpovednosti voči ľuďom a životnému prostrediu, lásky k prírodným a bio surovinám. Clarins je stále vedená rodinou Courtin-Clarins, ktorej členovia sa zaviazali napĺňať konkrétnu hodnotu dedičstva každý deň a aktualizovať stratégie v čoraz náročnejšom svete, ktorý si vyžaduje neustále inovácie a úprimnú pozornosť životnému prostrediu.

Aké sociálne a environmentálne argumenty presvedčili Clarins, aby zmenila balenie kozmetiky a parfumov?

Úpravy obalov, ktoré plánujeme dosiahnuť sú v súlade s našou víziou CSR: Urobiť život krajším, odovzdať krajšiu planétu ďalším generáciám. Úprava kartónov, redukcia obalov, výber materiálov z obnoviteľných zdrojov, začlenenie recyklovaného materiálu a vytvorenie nového systému dopĺňania v butikoch — obaly Clarins sú predmetom prebiehajúceho výskumu zameraného na zníženie ich environmentálnej stopy na prísne minimum. Aby sme išli ešte ďalej, Clarins sa zaväzuje dosiahnuť plastovú neutralitu do roku 2025. Tento ambiciózny cieľ je založený na princípe podobnom princípu uhlíkovej neutrality. Pre skupinu to znamená zavedenie nových recyklačných a ofsetových programov spolu s 30 % znížením spotreby plastov.

Ako organizujete váš dodávateľský reťazec aby sa zabezpečilo, že obal na každej úrovni spĺňa kritériá udržateľnosti?

Clarins posilnil svoj program hľadania svojich najvýznamnejších dodávateľov (nad 5000 eur ročne) pomocou ratingovej platformy vyvinutej spoločnosťou Ecovadis. Týkalo sa to viac ako 90 % nákupov. Cieľom nie je len zabezpečiť, aby spoločnosť spolupracovala s partnermi, ktorí zdieľajú rovnaké hodnoty a víziu, ale tiež pomôcť tým, ktorí chcú napredovať a zdieľať znalosti a osvedčené postupy. V roku 2019 boli do tohto hľadania zapojené štyri dcérske spoločnosti: Mexiko, Švajčiarsko, Čína a Japonsko. Cieľom je rozšíriť tento systém na všetky dcérske spoločnosti a prijať nákupnú politiku skupiny na minimálne prahové hodnoty v štyroch oblastiach CSR: životné prostredie, podnikateľská etika, ľudské práva a zodpovedný nákup.

Aké sú hlavné body?

Za posledných niekoľko rokov spoločnosť Clarins zaradila myšlienku „eko-vývoja“ do každého nového projektu vývoja obalov. Tento prístup je globálny. Uprednostňuje zodpovedné materiály (všetky vonkajšie kartóny a kusy vlnitej lepenky pochádzajú z udržateľne obhospodarovaných lesov) a zníženie hmotnosti a objemu (menej klinov a vložiek) spolu s dosiahnutím ľahších kontajnerov (použitie recyklovateľného a recyklovaného materiálu). Nové nápady na balenie sa neustále skúmajú v spolupráci s dodávateľmi, aby sa spotrebovalo menej zdrojov, ale tiež aby sa vyvinuli nové spôsoby dopĺňania produktov. Tímy spoločnosti Clarins pracujú na tom, aby dosiahli pokrok pokiaľ ide o začlenenie recyklovaných materiálov do obalov. Od roku 2012 celosklenené obaly používané značkou Clarins obsahujú minimálne 25 % recyklovaného skla a od roku 2019 by všetky nové plastové obaly mali obsahovať určitý PCR (post-spotrebiteľský recyklovaný) plast. Záväzkom skupiny je dosiahnuť do roku 2025 100 %-ne recyklovateľné obaly uprednostňovaním špecifického prístupu k ekologickému vývoju, a to: čo najmenší možný počet rôznych materiálov, materiály, ktoré sa dajú ľahko recyklovať a zákazník ich môže ľahko oddeliť, aby sa uľahčilo triedenie produktu. 

Myslíte si, že pri oslovovaní zákazníkov je potrebné prezentovať zmeny v balení vašich výrobkov?

V spoločnosti Clarins máme radi spotrebiteľské načúvanie už od nášho vzniku v roku 1954. Vieme, že naši verní spotrebitelia chcú vedieť viac podrobností o našich receptúrach a obaloch. Optimalizujeme našu digitálnu komunikáciu tým, že na Clarins.com nájdu zákazníci viac informácií o našich zložkách a obaloch.

Aká je podľa vás optimálna veľkosť nádoby pre rôzne kategórie kozmetiky a parfumov?

Všetky naše produkty sú už dostupné v niekoľkých veľkostiach , taktiež v malých prevedeniach na odber vzoriek alebo cestovanie. Našou víziou je ponúkať spotrebiteľom veľkosť produktu prispôsobenú ich každodennému používaniu. 

Príbuzné témy

Pridaj komentár

Top