Ste tu
Home∷ Z aktuálneho z vydaniaEtikety spod Malej Fatry

Etikety spod Malej Fatry

V roku 1998 zakúpila spoločnosť Aluprint z Vrútok prvý tlačiarenský stroj s cieľom tlačiť a finalizovať etikety určené prevažne pre pivovarnícky priemysel. Do dnešných dní sa vypracovala na firmu európskych rozmerov, ktorej najväčšími zákazníkmi sú firmy a značky ako Coca-Cola (Coca-Cola Zero, Sprite, Fanta, Bonaqua), PepsiCo (Pepsi Max, Pepsi Twist, 7up, Mirinda, Toma Natura), Kofola (Kofola, Rajec, Vinea, Top Topic, Freeway), ASAHI
– bývalý SAB Miller (Veľkopopovický Kozel, Šariš, Smädný Mních, Topvar), Molson Coors (Staropramen, Rákoczi
beer, Ožujsko, Löwenbrau), Karlovarské minerálne vody (Mattoni, Meggle Group – Rajo (Acidko, Probia ) – Meggle Osijek, Meggle Bihač, Zvolenská mliekareň, Hamé, Slovenské pramene a žriedla (Fatra či Budiš) a mnoho ďalších.

Pred pár rokmi si jedna z menej tradičných zákaziek priam vyžiadala zakúpenie digitálneho tlačového stroja HP Indigo WS6600.

O akú zákazku išlo a akú pridanú hodnotu prináša toto zariadenie tlačiarni dodnes, sme sa rozprávali s marketingovou manažérkou Aluprint, s.r.o., Vandou Stieglerovou.

Ako sa zo spoločnosti spred 20 rokov stala nadnárodne pôsobiaca firma, ktorá v rámci Slovenska pokrýva najväčšie objemy zákaziek v segmente PET-ových fliaš a papierových etikiet?

Začiatky spoločnosti Aluprint sú spojené s tlačou a finalizáciou etikiet tlačených na biely a metalizovaný papier, určených zväčša pre pivovarnícky priemysel a minerálne vody. Postupom času a príchodom nadnárodných spoločností na slovenský trh sa začali dostávať do popredia plastové fľaše, v čom sme videli veľký potenciál. Ďalšie uplatnenie tak firma Aluprint našla v celoobvodových plastových etiketách, kvôli čomu v roku 2001 investovala  do kúpy rolových tlačových zariadení schopných tlačiť  plastové materiály. Odvtedy profilácia firmy začala smerovať viac k nealko sektoru a neskôr, keď si pivovarnícke spoločnosti začali raziť trend plnenia piva do plastových fliaš, i do alko sektoru. Za tento krok pivovarníkov sme boli skutočne vďační, nakoľko nástup hliníkových obalov potlačil dopyt po sklenených fľašiach a nám tak ukrojil značnú časť produkcie.

Zameraním firmy sa stali výhradne etikety a obaly a náš strojový park UV ofsetových a UV flexo technológií doplnila v roku 2014 aj digitálna technológia. V tom istom roku prišla požiadavka od nášho najväčšieho zákazníka, firmy Coca-Cola, na tlač personalizovaných etikiet. Sme veľmi radi, že naša spoločnosť bola tá, ktorá stála pri produkcii Coca-Cola etikiet s rôznymi krstnými menami, na ktoré si zrejme spomenie i každý z čitateľov.

Dlhoročná, takmer 12-ročná spolupráca s týmto  naším najväčším odberateľom, nás primäla ku kúpe našej prvej digitálnej technológie HP Indigo od DataLine Technology, čím sme vyhoveli nielen požiadavke Coca-Cola, ale s nástupom väčšej personalizácie, aj požiadavkám trhu. O rok neskôr sme už realizovali ďalšie zákazky spojené so súťažami na etiketách. Preto nemôžem tvrdiť, že táto technológia bola zakúpená výhradne len pre jedného zákazníka. Otvoril sa tak priestor pre oveľa väčšiu variabilitu a kreativitu nielen pre naše portfólio, ale aj pre tvorcov etikiet našich odberateľov. Etiketový priemysel dostal šancu komunikovať so zákazníkmi úplne odlišným spôsobom, na aký boli doteraz zvyknutí.

Čítať celý rozhovor

Príbuzná téma

Pridaj komentár

Top