∷ Z aktuálneho vydania

HODNOTA OBALU VS. HODNOTA PRODUKTU

Moment, kedy sa stretne podnik s vyše 500 – ročnou tradíciou s modernou digitálnou tlačiarňou nastal minulý rok. Palírna u Zeleného stromu a Paketo group skrížili svoje cesty a vznikla z toho zaujímavá spolupráca plná nových nápadov a originálnych riešení. Na naše otázky o vzájomnom pôsobení odpovedali predstavitelia oboch podnikov – Pavel Hampl zo spoločnosti Palírna u Zeleného stromu a Palo Lezo z Paketo group.

Palírna u Zeleného stromu, podnik s dlhoročnou históriou. Viete nám ju stručne priblížiť?

Pavel Hampl: Predstavovať históriu spoločnosti by bolo pre rozsah nášho rozhovoru asi nereálne, myslím však, že stačí spomenúť, že siaha už do roku 1518. Vtedy bola totiž založená a vo svojej činnosti sa realizuje dodnes. 500-ročná tradícia z nej tak robí najstarší liehovar na európskom kontinente a môže sa pochváliť titulom „dvojky“ na českom trhu vo výrobe alkoholických nápojov a v kategórii emulzných nápojov a likérov si drží prvenstvo. Naše produkty vyvážame do zhruba 30 – 50 krajín sveta, z čoho najzaujímavejšie sú štáty ako Nigéria, Čína či India. Rozpracovanú spoluprácu mám však aktuálne aj v Mauretánii, Alžírsku či Tunisku. Z pohľadu rozvoja budúceho predaja sú však pre nás najzaujímavejšie krajiny Čína a India, v Európe Nemecko a Francúzsko.

Aký je to pocit reprezentovať najstaršiu likérku v Európe?
Pavel Hampl:
Ja osobne tu pracujem už 16 rokov, čo svedčí o tom, že moja práca už nie je iba prácou, ale skôr citovou väzbou. Počas tohto obdobia som si prešiel mnohými pozíciami a okúsil, aké to je mať na starosti export, projektový manažment, HR, nákup či marketing. Som za to vďačný, pretože prechod všetkými spomenutými pozíciami mi zabezpečil potrebný nadhľad nad fungovaním v spoločnosti a pocit, že po tom všetkom som so spoločnosťou priamo zviazaný. Preto je moje pôsobenie tu, samozrejme, aj istým záväzkom, poctou ale aj neodmysliteľnou súčasťou môjho života.

Liehovarníctvo a polygrafia – ako to ide dohromady? Ako vnímate odvetvie polygrafie z pohľadu zákazníka tohto odvetvia?

Pavel Hampl: Tak, ako každý výrobný podnik by sa mal snažiť cieliť svoje aktivity na spotrebiteľa, tak je jednou z našich hlavných aktivít pôsobenia na zákazníka obal. Či už ide o prepravný alebo predajný obal, je to jeden z najdôležitejších nástrojov, ako sa priblížiť spotrebiteľovi a ponúknuť mu k produktu pridanú hodnotu. Práve tu dochádza k úzkemu stretu našej činnosti s polygrafiou. Keďže sme marketingovo riadená spoločnosť, uvedomujeme si dôležitosť komunikácie so zákazníkom prostredníctvom obalu a pristupujeme k tomu veľmi dôkladne. Zo zákazníckeho pohľadu je obal dôležitý najmä z dôvodu schopnosti odlíšiť sa od konkurencie. Aby som ja, ako zákazník dokázal v regáli medzi ostatnými produktmi nájsť presne to, čo hľadám, prípadne kúpil to, čo ma najviac zaujme. Pre nás je teda dôležité, aby boli naše produkty vďaka obalom odlíšiteľné, unikátne, atraktívne nielen obsahom, ale aj formou a v neposlednom rade
cenovo dostupné. V dosiahnutí tohto súboru požiadaviek nám pomáha aktuálne spoločnosť Paketo group, ktorá nás presvedčila nielen tým, že nám poskytla zázemie a službu ako takú, ale aj inovatívnosť v myslení, nové nápady a ochotu spraviť pre dokonalosť obalu či stojanu niečo naviac.

Koľko rokov spolupracujete s odvetvím na svojej pozícii? Vnímate zmeny, ktoré polygrafiu, resp. tlač sprevádzajú za ostatné roky a kam sa podľa Vás posúva polygrafia?

Pavel Hampl: Nie som tlačiar ani polygraf, ale cítim, že zmena je enormná. Všetko je o nových technológiách, počnúc parciálnym lakom až po tlač na sklo. Nie každá technológia je však aplikovateľná napríklad na veľkoobjemové zákazky, v krátkych dodacích časoch a za optimálnu cenu. My sa snažíme využívať technológie v závislosti od produktu, na ktoré majú byť použité. V portfóliu máme prémiové produkty, ktoré si vyžadujú iný prístup ku kreativite obalového materiálu. Avšak stále sa snažíme, aby bol pomer hodnoty obalu k hodnote produktu na prijateľnej úrovni.

Čítať celý rozhovor

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tlačidlo Späť hore