∷ Z aktuálneho vydania

IBA JEDEN POHÁRIK

Investovať do unikátnej technológie počas pandemického obdobia chce nielen odvahu, ale aj dobre premyslený plán. Jedným z takých bol aj zámer konateľov spoločnosti RENAO, ktorí sa pustili do odvážnej realizácie myšlienky známej iba z veľkých koncertov a podujatí. O čo išlo, sme sa spýtali Martina Šimka, jedného z konateľov spoločnosti.

Vaša spoločnosť sa na stránkach nášho časopisu objavuje po prvýkrát. Predstavíte nám ju?

RENAO bola založená pred niečo vyše dvoma rokmi, avšak jej hlavné poslanie nám v hlave vírilo už dlhšiu dobu. Zaoberáme sa výrobou a potlačou malých sérií vratných pohárov, takých, aké poznáme z veľkých svetových festivalov a podujatí. Nakoľko je však Slovensko veľmi malé, nájsť partnerov, ktorí by chceli túto myšlienku zrealizovať na našom území, bol veľký problém. Prvotná idea teda znela, že budeme nakupovať hrubostenné poháre z Číny či Turecka a vďaka našej technológii ich budeme potláčať. Narazili sme však na problém s dopravou a európskymi certifikátmi týkajúcimi sa hygieny a metrológie. Čiže ak by sme chceli doviezť pohár a uviesť ho u nás na trh, čakalo by nás mnoho krokov, ktoré by sme museli absolvovať. Preto sme túto otázku vyriešili cez subdodávateľa, ktorý prevádzkuje
vstrekolis. My mu dodávame surovinu, z ktorej má byť pohár zhotovený a takisto aj formu, vďaka ktorej pohár nadobudne unikátny tvar. Ak by sme chceli túto výrobu presunúť „pod našu strechu“, vyžadovalo by si to nemalú investíciu, či už do technológie alebo do personálnych zdrojov.

Čo sa teda konkrétne deje s plastovými pohármi u vás?

Z obyčajného plastového pohára sa stáva personalizovaný darček s pridanou hodnotou. Mnohí z vás už určite boli na koncerte či inom podujatí, z ktorého ste si ako suvenír odniesli potlačený pohár s logom, dátumom, prípadne iným pútavým dizajnom, z ktorého ste počas podujatia popíjali svoj obľúbený nápoj. A práve toto je náš produkt. Kým sme prišli na Slovensko s našou technológiou, núkali sa nám alternatívne technológie ako tampoprint či sieťotlač. Áno, aj s ich pomocou sa dali potláčať rôzne
materiály, ale kvalita nebola úplne taká, akú sme hľadali my. Chceli sme niečo špičkové, unikátne. Až sme natrafili na technológiu z USA, ktorá presne spĺňala naše požiadavky. Vďaka nej dokážeme aktuálne digitálne potláčať aj malé série tubovitých predmetov plnofarebne v CMYKu. Všetky konkurenčné spoločnosti v okolitých krajinách robia personalizované poháre cez technológiu IML, čiže predtým, ako idete vstreknúť pohár, vložíte do jeho vnútra fóliu, vstrekolis ju obstrekne a pohár je na svete. My najskôr vyrobíme pohár a potom ho potlačíme. Dokážeme robiť série pohárov od 20 kusov v plnofarebnom a personalizovanom prevedení až po niekoľkotisícové náklady. Naše poháre majú 3 certifikované rysky, vďaka ktorým sú univerzálne a všestranne použiteľné na malé aj veľké nápoje.

Koľko pohárov potrebuje podujatie, na ktorom sa očakáva povedzme 300 ľudí?

Pri týchto eventoch hovorí matematika jasne. Ak očakávate 300 ľudí, čo je počet kusov zaujímavý pre malú akciu, potrebujete trikrát toľko pohárov. Pri tomto predpoklade je to 900 kusov, čo iní výrobcovia ani nie sú ochotní vyrobiť, keďže majú minimálnu objednávku zväčša 1 000 kusov. Pri niekoľkotisícových podujatiach je to už slušný objem materiálu a zároveň i peňazí. I tu v mnohých prípadoch ešte stále platí, že obchod je podmienený minimálnym odberom množstva. Pod tisíckusovú objednávku sa s vami mnohé firmy ani nebudú rozprávať. Tu vidíme priestor my s malými sériami. Každá dedina, mesto, futbalový klub či hasičský zbor organizuje podujatia a tlak na ekológiu sa zvyšuje. Toto je cesta, ako spojiť príjemné s užitočným. Ak totiž robíte podujatia, na ktoré zakúpite 10 tisíc pohárov a vráti sa vám len 7 tisíc z nich, zistíte, že ste to urobili dobre a tá časť investície sa vám vráti dvojnásobne.

Čítať celý rozhovor

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pozrite si tiež
Zatvoriť
Tlačidlo Späť hore