Tlačové správy - Médiá

Magazín Tesca prekonal v čítanosti bulvárny The Sun

Najčítanejším printom vo Veľkej Británii sa stal dvojtýždenník obchodného reťazca Tesco, ktorý prekonal bulvárny denník The Sun.

Denník Ruperta Murdocha síce vďaka svojej periodicite zasiahne stále viac čitateľov, ale podľa aktuálnych výsledkov výskumu čítanosti má jedno číslo Tesco Magazine 7,2 mil. čitateľov, kým The Sun o vyše 100-tisíc čitateľov menej.

Tesco úspechom dvojtýždenníka distribuovaného prostredníctvom siete svojich obchodov ukázalo silu masovej distribúcie a pridalo vrásky na čelách šéfov tradičných vydavateľstiev. Tým na britských ostrovoch, podobne ako v celej Európe, klesá čítanosť. Ak sa ukáže, že model vlastného média obchodného reťazca je životaschopný a pre inzerentov ekonomicky výhodnejší, môžu tradičné médiá prísť o značnú časť tržieb z reklamy.

V Británii sú totiž brandované magazíny obľúbeným spôsobom marketingu nielen v maloobchode, kde vlastnú tlačovinu ponúkajú všetci relevantní hráči na trhu. Populárne sú aj špeciálne orientované firemné časopisy. Napríklad magazín British Airways zameraný na biznis a ekonomiku dosahuje čítanosť 1,4 mil. osôb.

S rastúcou čítanosťou možno predpokladať posun v spotrebiteľskom vnímaní týchto periodík od jednoduchých zľavových letákov k zaujímavému a užitočnému obsahu.

V správe americkej agentúry Curata, ktorá zhrnula najčastejšie nástrahy content marketingu, 69 % opýtaných marketérov priznalo, že majú problémy s vytváraním pôvodného zaujímavého a kvalitného obsahu. Takmer štvrtina si nevie poradiť s efektívnou distribúciou obsahu a 12 % má problémy včleniť content marketing do celkovej marketingovej stratégie značky.

mediaguru.cz

 

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Tlačidlo Späť hore