MIS PRINT – IDEÁLNY MANAŽÉRSKY INFORMAČNÝ SYSTÉM PRE MENŠIE A STREDNÉ FIRMY
Trend posledných rokov ukazuje, že veľa menších firiem zaoberajúcich sa tlačou sa rozrastá a okrem nákupu nových tlačových technológií, začínajú firmy rozmýšľať i o zefektívnení už fungujúcich procesov, hlavne výrobných a obchodných. Moderný manažérsky informačný systém musí pokrývať čo najviac firemných procesov, musí byť prehľadný, rýchlo prístupný a užívateľsky jednoduchý za primeranú výšku investícií. Všetky tieto požiadavky spĺňa MIS PRINT, ktorý ponúka riešenia v riadení výroby určený hlavne pre menšie alebo stredné podniky zaoberajúce sa digitálnou, ofsetovou alebo flexo tlačou.
Systém bol vyvinutý v tlačiarni samotnými pracovníkmi, vďaka čomu ponúka riešenia pre väčšinu štandardných problémov, s ktorými sa stretáva každý podnik v tejto oblasti. Momentálne je MIS PRINT už vyše 5 rokov implementovaný a využívaný vo viacerých firmách hlavne v Českej republike. Každou novou verziou sa softvér zdokonaľuje a pridávajú sa jednotlivé moduly a rozšírenia pôvodnej verzie. Samozrejme, tento vývoj bude naďalej pokračovať, a preto zákazníci, ktorí využívajú MIS PRINT, prípadne noví klienti sa môžu tešiť na nové moduly a rozšírenia.
MIS funguje na webovom rozhraní, takže prístup k systému máte z akéhokoľvek miesta, ktoré má prístup k internetu. Do systému sa pripája každý užívateľ zvlášť pomocou svojho hesla. Každý užívateľ má pridelenú rolu, ktorá je definovaná adminom systému, sú to napr. obchodník, vedúci výroby, operátor výroby, skladník, účtovník, manažér, majiteľ, atď.
V aktuálnej verzii obsahuje MIS PRINT nasledovné hlavné moduly: obchodný modul, výrobný modul, modul pre management.
Obchodný modul
Obchodný modul je určený hlavne pre obchodníkov alebo tých, ktorí pracujú s dopytom, s objednávkou a s ponukou pre nového alebo existujúceho zákazníka. Títo pracovníci komunikujú so zákazníkom, vypracovávajú cenovú ponuku, dohadujú termíny dodania zákazky, zadávajú potvrdenú objednávku do systému, ktorý z nej urobí zákazku do výrobného modulu.
Systém vedie obchodníka pri zadaní zákazky cez povinné a nepovinné polia tak, aby zadal všetky údaje potrebné k výrobe zákazky. Týmto krokom sa minimalizuje nekompletnosť a chybovosť zadania. Obchodník má prehľad, v akom stave sú jeho zákazky a kde sa aktuálne nachádzajú. Overením zákazníkom je možné sprístupniť zadávanie zákazky cez MIS. Takisto si obchodník môže skontrolovať, aké je aktuálne zaťaženie jednotlivých tlačiarní. Pri opakovaných zákazkách je možné vytvoriť šablóny podľa predchádzajúcich zákaziek, čím sa ušetrí značné množstvo času. Každý obchodník má svoje špecifické prihlasovacie údaje, vďaka čomu je možné pre vedúceho obchodníkov alebo majiteľa vyhodnotiť pomocou štatistík efektivitu každého obchodníka. Hneď ako je zákazka schválená do výroby, obchodník ju už nemôže svojvoľne editovať. Iba s vedomím výroby.