Murdochove e-noviny The Daily končia ako prepadák
Neúspechom sa skončil pokus o vydávanie prvého denníka určeného výlučne pre tablety iPad. Vydavateľstvo News Corp. mediálneho magnáta Ruperta Murdocha 3. decembra oznámilo, že titul The Daily vydávaný v USA končí. Denník začal vychádzať vo februári 2011 ako pokus o „nové novinárstvo pre novú dobu“.
Murdoch uviedol, že The Daily nenašiel dosť rýchlo dostatočne veľké publikum, aby „nás to presvedčilo, že tento obchodný model je dlhodobo udržateľný“. News Corp. preto prestane denník vydávať 15. decembra.
Technológiu, ktorá po ňom zostane, chce firma využiť pre svoj americký bulvárny denník The New York Post. Zo zanikajúceho titulu tam prejdú aj niektorí ľudia. „Vezmeme to najlepšie, čo sme sa naučili v The Daily, a využijeme to v našich ďalších tituloch,“ uviedol Murdoch.
Murdoch pred necelými dvoma rokmi predstavil tabletový denník vo veľkom štýle v newyorskom múzeu Guggenheim. Hovoril vtedy okrem iného o snahe ponúknuť obsah ľuďom, ktorí kvôli internetu nečítajú tradičné papierové noviny, aj o úspore nákladov na tlač.
Denníku sa však čitateľov nakoniec nepodarilo príliš zaujať – má iba okolo 100-tisíc predplatiteľov. Aby nebol stratový, potreboval by ich najmenej päťkrát toľko.
Denník, ktorý odborníci spočiatku označovali za možnú cestu k oživeniu upadajúceho predaja novín, nezaujal ani inzerentov. Podľa denníka The New York Times bol titul v ročnej strate okolo 30 mil. USD (takmer 23 mil. €). O problémoch svedčilo aj tohtoročné prepustenie približne tretiny zo 170 zamestnancov. Teraz ich má The Daily okolo 120.
Predplatné denníka stojí buď 0,99 USD (cca 0,76 €) týždenne alebo 39,99 USD (30,50 €) ročne. Okrem iPadu ho ľudia môžu čítať aj na telefónoch iPhone a jednom modele tabletu s operačným systémom Android. Titul je dostupný iba v USA.
ČTK