Ste tu
Home∷ Z aktuálneho z vydaniaNemusíme byť najväčší, keď chceme byť najlepší

Nemusíme byť najväčší, keď chceme byť najlepší

Napriek tomuto vyhláseniu pôsobí spoločnosť TUBAPACK a.s. zo Žiaru nad Hronom v niekoľkých krajinách Európy a v najbližšej dobe mieri so svojou produkciou i na ďaleký východ. Do jej rozsiahlej rodiny technológií pribudol nedávno i stroj HP Indigo, ktorý úplne zmenil pohľad na možnosti vo sfére výroby túb. „Kvalitný a správne inovovaný obal prináša konkurenčnú výhodu, o to sa snažíme i my,“ tvrdí Richard Paczelt, koordinátor výroby TUBAPACK, a.s.

V porovnaní s ostatnými výrobcami obalov, vy sa zaoberáte výrobou vskutku špeciálnej skupiny obalov. V čom je náročnejšia príprava a výroba takýchto materiálov?

Výrobný program našej spoločnosti je rozdelený na dve základné výrobkové rady: hliníkové tuby a laminátové tuby. Hliníkové tuby sú primárne určené pre pastovité výrobky a viskózne kvapaliny, majú rozsiahle použitie v kozmetickom, potravinárskom, farmaceutickom a chemickom priemysle. Hliníková tuba zabezpečuje absolútnu ochranu pred svetlom, UV žiarením, vlhkosťou, mikroorganizmami, kyslíkom a ďalšími plynmi a vysoký stupeň odolnosti voči korózii. Tuby sú vyrábané na sofistikovaných automatických linkách z hliníka o čistote 99,7 %. Aktuálne TUBAPACK disponuje deviatimi linkami na výrobu hliníkových túb, na ktorých je nepretržitá prevádzka. Pre zabezpečenie len tých najkvalitnejších vstupov a výstupov sa pravidelne využíva aj laboratórna technika. Výrobok je plne recyklovateľný.

Laminátové tuby sa využívajú predovšetkým v potravinárskom a kozmetickom priemysle. Jemnejšia štruktúra materiálu, z ktorej sú vyrábané, ich predurčuje na balenie náplní s vyšším obsahom prchavých látok, pretože použitá bariéra zabraňuje prenikaniu týchto látok a okysličovaniu náplne. Ich veľkou výhodou je ich atraktívnejší vzhľad. Tento typ túb je aktuálne vyrábaný na dvoch linkách a potláčanie vstupného materiálu, laminátovej fólie, je realizované našou najnovšou investíciou do linky na digitálnu potlač.

V nedávnej minulosti ste realizovali investíciu do digitálneho stroja HP Indigo. Ako s odstupom času vnímate túto investíciu a v čom vám je táto investícia nápomocná?

Áno, ako som už spomenul je to naša najnovšia investícia. Nové technológie nám pomáhajú rásť a rozvíjať sa. Práve pred rokom sme inštalovali najnovšiu technológiu potlače (HP Indigo) od spoločnosti Hewlett Packard, ktorá nám umožní dosiahnuť najvyššiu možnú kvalitu digitálnej tlače, aká momentálne na trhu existuje, pri dodržaní rozumnej miery nákladov. Digitálna potlač je veľmi flexibilná, na základe čoho vieme zákazníkom ponúknuť minimálne odberné množstvá nižšie až o 30 percent oproti doterajším technológiám na trhu. To pre nich predstavuje ďalšiu výhodu, a to, že nemusia svoje cash flow viazať v tovare na sklad, ale objednajú si nielen daný čas, ale aj skutočne potrebné množstvo produktov. Ako pridanú hodnotu novej technológie HP vidíme aj možnosť použitia variabilných dát, čo predstavuje dokonalé odlíšenie každej jednej tuby uvedenej na trh, tzv. personalizácia tuby.

Mám pocit, že na slovenskom trhu ste so svojimi číslami takmer bezkonkurenčným podnikom. Je to tak, alebo konkurencia vo sfére obalov narastá?

TUBAPACK každým rokom rastie, a to nielen v počte vyrobených túb a s tým súvisiacimi tržbami, ale aj v segmente zamestnanosti. Minulý rok boli dosiahnuté tržby na úrovni 14 mil. €, ktoré sme dosiahli s 250 zamestnancami. Predpoklad, ktorý vychádza z už zazmluvnených objednávok na rok 2017 počíta s ich navýšením na úroveň 15,5 až 16 mil. €. Samozrejme, s adekvátne rastúcim počtom zamestnancov v našej spoločnosti. Aktuálne sme ich počet zvýšili na 270. Čo sa týka konkurencie, tak tá existovala a existovať bude. To platí aj v našom odvetví.

Je to nikdy nekončiaci príbeh boja o miesto na výslní. Konkurenciu si však vážime a rešpektujeme. My v TUBAPACK-u sa totiž riadime heslom „Nemusíme byť najväčší, keď chceme byť najlepší“. Tomu prispôsobujeme všetky naše aktivity a aj zdravé vnímanie konkurencie.

V čom má váš podnik oproti ostatným konkurenčnú výhodu a aké sú momentálne trendy vo výrobe obalov?

Sú to bezpochyby naši zamestnanci, technologické vybavenie, geografická poloha a chuť napredovať. Oblasť trendov je však širšia téma, ale v zásade platí mať tubu, ktorá zaujme už na prvý pohľad. Z toho vyplýva náročnosť na kvalitu potlače a vhodného výberu zušľachtenia tuby. Naším produktom sa zákazník snaží svoj produkt odlíšiť a zabodovať s ním na trhu.
Možno povedať, že my a aj naša konkurencia, vyrábame tuby de facto identickým spôsobom. To, čo sa z technologického hľadiska mení je, rýchlosť výrobnej linky a možnosti potlače. Tu sa významne prejavujú možnosti novej technológie od HP. Firmy si uvedomujú silu dobrého obalu pri tvorbe okamžitého rozpoznania značky a firmy spotrebiteľom. Kvalitný a správne inovovaný obal im totiž prináša konkurenčnú výhodu.

 

Čítať celý rozhovor

 

Príbuzná téma

Pridaj komentár

Top