NOVÝ LÍDER V OBLASTI BUDÚCEJ ÉRY UDRŽATEĽNEJ MOBILITY
Trnavský automobilový závod bývalej skupiny Groupe PSA po zlúčení s FCA Group mení nie len svoj názov, logo, ale aj generálneho riaditeľa. Nový názov trnavskej automobilky – Stellantis Slovakia, má latinské korene. Vychádza zo slova „stello,“ čo znamená „rozjasniť sa hviezdami“. Aj vizuálne stvárnenie tohto významu symbolizuje bohatstvo 14 automobilových značiek a rozmanitosť jednotlivých tímov novej skupiny, ducha optimizmu, energie a obnovy rozmanitej a inovatívnej spoločnosti, ktorá je odhodlaná stať sa jedným z nových lídrov v oblasti budúcej éry udržateľnej mobility.
Nová éra automobilky dostala podľa názvu a loga do vienka hviezdy a bohatstvo. Čo to znamená pre nového generálneho manažéra? S akou filozofiou a víziou preberáte túto pozíciu?
Je pre mňa osobnou satisfakciou, zároveň novou výzvou a zodpovednosťou. Beriem ju s veľkým rešpektom, ak to mám zhrnúť do jednej vety.
Na úspešnej realizácii projektu trnavskej automobilky sa podieľam prakticky od začiatku. Strávil som tu 17 rokov svojho profesionálneho života. 1. júna 2021 si pripomenieme 15 rokov od spustenia komerčnej, respektíve sériovej výroby. V tom čase išlo o prvú významnú zahraničnú investíciu na Slovensku, po začiatku zásadných hospodárskych reforiem v roku 1998. Automobilka v Trnave bola vtedy silným impulzom a doteraz stále je významným katalyzátorom rozvoja Slovenska, s hlavným dopadom na Trnavu a jej región.
Trnavská automobilka je lídrom skupiny vo výrobe segmentu B. Generuje prácu pre 4.000 ľudí priamo v automobilke v Trnave a pre ďalších 20.000 ľudí v našom dodávateľskom reťazci, či u partnerov. A to všetko robíme pre spokojnosť a bezpečnú mobilitu zákazníkov takmer v každom kúte sveta. Vlani sme vyviezli vozidlá do takmer 60 štátov sveta, pričom viac ako 90 % produkcie Trnavy smerovalo na trhy štátov EÚ.
Moja vízia pre túto automobilku je byť konkurencieschopným lídrom v ekonomickej výkonnosti a klientskej kvalite. Opierať sa chcem o tím zamestnancov, pripravených neustále zvyšovať svoje odborné kompetencie, aktívne hľadať a aplikovať inovácie. Mojím želaním je spoločne vytvárať prostredie, kde sa budú cítiť ohodnotení tí, ktorí prinášajú excelentný výkon.
Jadrom našej činnosti je pritom spokojný zákazník. Máme na to všetky predpoklady vrátane produktov, z ktorých Peugeot 208 a v Trnave prvá elektrická verzia e-208 sú za rok 2020 Európskym autom roka. Citroën C3 s faceliftom v roku 2019 získal viac ako 30 ocenení od renomovaných agentúr a inštitúcií.