NOVÝ PLÁN PRE ŠIROKOUHLÝ FORMÁT
Z bodu, kde sa to všetko začalo, prichádza nový plán pre širokouhlý formát. Množina návrhov definuje nový štandard vo výkonnosti UV atramentových systémov a návratnosti investícií.
Značka Fujifilm je úzko spätá s UV atramentovou technológiou od roku 2005, kedy spoločnosť Fujifilm odkúpila priekopnícku spoločnosť Sericol zameranú na technológiu UV atramentov a atramentovej tlače so sídlom v prímorskom meste Broadstairs vo Veľkej Británii. Spoločnosť Sericol bola založená v roku 1950 a bola dlhodobo priekopníkom a lídrom na trhu sieťotlačových farieb. V 70. rokoch uviedla na trh prvé UV atramenty na svete s okamžitým vytvrdzovaním a využitím týchto skúseností v roku 1999 uviedla na trh prvé UV digitálne atramentové systémy a atramenty na svete.
Po akvizícii spoločnosťou Fujifilm v roku 2005 vznikla spoločnosť Fujifilm Specialty Ink Systems, ktorá začala vyrábať najoceňovanejšie atramenty pre atramentové tlačiarne a systémy vytvrdzované UV svetlom na trhu, vrátane populárnej ponuky širokoformátových tlačiarní Acuity uvedených v roku 2007.
Vyspelý trh
Prvé roky vývoja širokoformátovej tlače UV atramentom sa niesli v znamení pokroku v technológii, ktorá priniesla rýchle a neustále zvyšovanie rýchlosti a kvality tlače. V roku 2018 však spoločnosť Fujifilm zistila, že trh dosiahol pokročilý stupeň vyspelosti a dostal sa do bodu, v ktorom sa očakáva veľmi vysoká úroveň kvality a produktivity. Nové produkty uvádzané na trh ponúkali iba veľmi okrajové vylepšenia rýchlosti a kvality tlače.
Spoločnosť Fujifilm si okrem toho uvedomila, že existuje príležitosť využiť tieto vyvíjajúce sa technológie na vylepšenie návratnosti investícií do veľkoformátovej tlače. Trh dosiahol bod zlomu, keď už nestačilo viac rovnakých produktov len s malými vylepšeniami. Trh potreboval niečo zásadne nové. Pred tromi rokmi preto spoločnosť Fujifilm urobila strategické rozhodnutie spustiť proces prehodnotenia svojej ponuky širokoformátových zariadení Acuity a zamerala sa na nové spôsoby poskytovania vyššej hodnoty, všestrannosti a ľahkého použitia, a najmä na definovanie novej úrovne návratnosti investícií do tlačových technológií. Spoločnosť Fujifilm sa rozhodla urobiť to, čo po prvýkrát urobila v roku 2000: vytvoriť nový plán pre širokouhlý formát.
Späť k prvotným princípom Z pohľadu tlačového hardvéru a systémov bola spoločnosť Fujifilm vždy predovšetkým technologickou spoločnosťou a nie výrobcom. Spolupracuje s množstvom OEM partnerov a ďalších špecialistov
a poskytuje najlepšie platformy pre svoju atramentovú technológiu. Modelový rad Acuity si už vyslúžil reputáciu ohľadne kvality a spoľahlivosti, ale pre nasledujúcu kapitolu v príbehu Acuity požadovala spoločnosť Fujifilm novú úroveň dizajnu a ovládania, aby mohla naplno využívať možnosti a vytvoriť produkt, ktorý prináša oveľa viac ako iba okrajové vylepšenia.