Prezentácie z konferencie PrintProgress 2018 (video)
Odborná konferencia, ktorá každoročne do priestorov trnavského hotela Holiday Inn priláka množstvo odborníkov pôsobiacich v segmente polygrafie a súvisiacich odvetviach. Za 4 roky pôsobenia privítala na svojej pôde manažérov nielen zo Slovenska, ale i z okolitých krajín.
4. ročník konferencie organizuje VELDAN, spol. s r. o. (PrintProgress, ProgressLetter, Agroprogress) a vydavateľstvo Mafra SLOVAKIA, a.s. (Hospodárske noviny).
Program 21.6.2018
1. Blok: 9:15 – 10:35
POLYGRAFIA – MÉDIÁ – TLAČ – ZÁKAZNÍK DNES A ZAJTRA – NOVÉ TRENDY, KTORÉ UDÁVAJÚ SMER ODVETVIA
9:00 – 9:15 Marian Hains, riaditeľ vydavateľstva VELDAN, Úvodné slovo
9:15 – 9:35 Peter Blubla, prezident Zväzu polygrafie na Slovensku
Vývoj polygrafie a perspektíva odvetvia v Čechách a na Slovensku
Zdeněk Sobota, prezident Svazu polygrafických podnikatelů v Českej republike – Vývoj polygrafie a perspektíva odvetvia v Čechách a na Slovensku
9:35 – 9:55 Mark Stephenson, Product Manager Digital Printing and Press Systems Graphic Systems EMEA, FUJIFILM – Nové trendy a zákaznícka orientácia v digitálnej tlači a polygrafii
9:55 – 10:15 Dagmar Ringel, riaditeľka marketingu a komunikácie Koenig & Bauer, Radebeul/ Wurtzburg, Nemecko – Revitalizácia priemyslu so silnými koreňmi – spájanie inovácie s tradíciou
2. Blok: 11:00 – 12:30
TECHNOLOGICKÉ TRENDY OVPLYVŇUJÚ POŽIADAVKY ZÁKAZNÍKOV ALEBO POŽIADAVKY ZÁKAZNÍKOV OVPLYVŇUJÚ TECHNOLOGICKÉ TRENDY?
11:00 – 11:20 Martin Bělík, marketingový a produktový manažér Dataline Technology, a. s., Česká republika – Možnosti inovácie v modernej firme zamerané na zefektívnenie jej fungovania
11:20 – 11:40 Sascha Fischer, Senior produktový a Key account manažér, Koenig&Bauer, Radebeul/Wurtzburg, Nemecko – Inovatívne riešenia prevyšujú očakávania zákazníkov
11:40 – 12:00 Peter Lauko, produktový manažér Konica Minolta – Tlačiť vieš, skrášľuj!
12:00 – 12:20 Daniel Adam, konateľ 3Dees Industries, s. r. o., Česká republika – Moderné 3D technológie tlače a aplikácie
12:20 – 12:40 Josef Fleissig, produktový manager pre produkčnú tlač Ricoh, Česká republika – DTG (Direct to Garment Printers)
12:40 – 13:00 Ľuboš Beko, obchodný riaditeľ Heidelberg Slovensko, s. r. o. – Ako sa menia dodávateľské obchodné modely v polygrafii?
3. Blok: 14:00 – 16:00
POLYGRAFIA ORIENTOVANÁ NA POTREBY ZÁKAZNÍKA, NASTAVENIE MARKETINGOVÝCH STRATÉGIÍ, PROCESOV A TECHNOLOGICKÉHO PARKU NA ÚSPECH NA TRHU.
14:00 – 14:20 Fabian Frenzel, Director Innovation / Marketing UNITEDPRINT SE, Radebeul, Nemecko – 24/7 zákaznícky servis, web to print alebo ako polygrafia ide v ústrety svojim zákazníkom
14:20 – 14:40 František Oľha, Cofin, Prešov – Nastavenie technologického parku malých a stredných Polygrafických firiem so zreteľom na aktuálne potreby zákazníkov
14:40 – 15:00 Petr Jetel, produktový manažér Xerox, Česká republika – Malonákladová výroba obalov
15:00 – 15:20 Ľudovít Karpinský, konateľ Typoset, s. r. o., Bratislava – Fine Art Print – tlač najvyššej možnej kvality
15:20 – 15:40 Anton Puškár, technický riaditeľ M&P, spol. s r. o., Žilina – Esko Equinox – tlač v rozšírenom farebnom gamute CMYKOGV
Program 22.6.2018 workshopy
Zoznam workshopov:
BLOK A: 9:00 – 12:30 – Manažment polygrafickej výroby
- 9,00 hod – 10,00 hod
Martin Bělík
DataLine Technology, a.s.
Aby Vaša tlačiareň fungovala aj o 5 rokov.
- podrobný rozbor jednotlivých kategórií zákaziek a polygrafických zariadení,
- analýza vývoja v blízkom období,
- workshop by mal uľahčiť úvahy o smerovaní vašej tlačiarne v najbližších rokoch,
- workshop je určený hlavne, ale nielen pre majiteľov ofsetových a obalových tlačiarní.
2. 10,15 hod – 11,15 hod
Michal Kourek
obchodný manažér CICERO Stapro Group s. r. o. pre ČR a SR
Finanční nástroje MIS. Sběr produkčních dat, kontrola výroby a motivace zaměstnanců.
- zber produkčných dát, kontrola kvality a motivácia zamestnancov,
- finančné plánovanie, definícia sadzieb výrobných stredísk, stanovovanie marží,
- prezentácia kontroly plnenia plánu a to v rovine kapacitnej (množstvá a charakter zákaziek) a v rovine realizácie,
- možnosti zberu produkčných dát a motivácia zamestnancov na základe kvality a kvantity odvedenej práce.
3. 11,30 hod – 12,30 hod
Jaroslav Švejda
Heidelberg Praha, s. r. o.
Kde hľadať úspory v riadení výroby, aby bola tlačiareň zisková
BLOK B: 9:00 – 12:30 – Moderné technológie, trendy a zvyšovanie kvality výroby
- 9,00 hod – 10,00 hod
Peter Lauko, Matúš Bernát
Konica Minolta
Tlačiť vieš, skrášľuj! Príprava tlačových dát pre zušľachtené výstupy. Ako na to?
- ako jednoducho pripraviť tlačové dáta pre zušľachtenie vašich výstupov,
- ukážka toho, že parciálne 3D lakovanie, zlatenie alebo metalické efekty nie sú tak zložité, ako sa na prvý pohľad zdajú,
- predstavenie a ukážka digitálnej technológie, vďaka ktorej aj vy budete vedieť nielen tlačiť, ale aj zušľachťovať svoje výtlačky. Získate tak komplexné technické informácie o najnovších technológiách, ktoré potom môžete využiť vo svojej praxi,
- workshop je určený nielen pre tlačiarov, ale aj kreatívcov a majiteľov tlačiarní,
- workshop bude plynule nadväzovať na prednášku Petra Lauka v rámci predchádzajúceho dňa konferencie PrintProgress.
2. 10,15 hod – 11,15 hod
Anton Puškár
M&P, spol. s r.o.
Kontrola kvality – normy, kalibrácie a nástroje na jej sledovanie.
- prístroje, softvér a postupy, ako korektne pracovať s farebnou informáciou od zadania na vstupe až po tlač a dokončenie,
- odpovede na otázky, kedy a ako použiť tlačové normy a ako definovať pravidlá a tolerancie,
- základne princípy PSO (Process Standard Offset), rozdiely medzi FOGRA a UGRA prístupom.
- workshop bude vykonávaný na meracej technike x-rite, ako sú spektrofotometre e-xact, eye 1 pro meracia lišta Intellitrax,
- kedy je lepšie použiť spektrálne dáta a merania a kedy je vhodnejšie použiť denzitotometer. Postupy a metodiky budú prezentované pomocou špičkového softvéru na vyhodnocovanie „PressSign“ od firmy Bodoni.
- prezentácia kalibrovaných svetelných zariadení Just, ktoré sú nevyhnutné na korektné zobrazenie predlôh, nátlačkov a výtlačkov, ako aj ukážky, ako sa vykonáva korektný softproof a ako sa vyhodnocuje kvalita osvetlenia z hľadiska normy,
- prezentácia nástrojov na kontrolu vstupných dát (tzv. preflight) a nástroje na korektné nastavenie ripovacích a konverzných programov,
- workshop bude vedený v duchu noriem a princípov Ugra metodiky.
3. 11,30 hod – 12,30 hod
Daniel Adam
konateľ 3Dees Industries, s. r. o.
Praktická aplikácia 3D tlače v priemysle a polygrafii.
- prezentácia praktických ukážok 3D technológie všade okolo nás.
BLOK C: 9:00 – 12:30 – Marketingové trendy a opatrenia na kvalitnú komunikáciu so zákazníkmi
- 9,00 hod – 10,00 hod
Dušan Peško
Konzultant pre GDPR
GDPR je tu! Očakávania a realita. (Návod na prípravu firmy ako pracovať s ochranou osobných údajov v súlade s nariadením EÚ.)
- stručný prehľad toho, ako sa GDPR týka spracovania údajov vašich zamestnancov, vašich odberateľov, či iných osôb,
- na čo musíte myslieť v súvislosti s organizáciou práce, softvérom a výpočtovou technikou, ako aj to, čo všetko GDPR ovplyvní v súvislosti s vašimi dodávateľmi a odberateľmi,
- najdôležitejšie ustanovenia GDPR s ohľadom na tie, ktoré sa týkajú firiem.
- nové pojmy, ktoré GDPR zavádza a zoznámite sa s právami, ktoré budú od vás môcť vyžadovať zamestnanci alebo zákazníci,
- prehľadný 10-bodový návod, pomocou ktorého sa pripravíte na GDPR, zostavíte si plán, a potom ho zrealizujete a uvediete do praxe,
- praktických ukážky na zoznámenie sa s dokumentáciou k GDPR, klasifikáciou informačných systémov, analýzou rizík, vzormi súhlasov a vzormi hlásení či žiadostí.
2. 10,15 hod – 11,15 hod
Ľudovít Karpinský
Typoset
Certifikovaný nátlačok podľa Fogra 51 a Fogra 52 a jeho použitie v predtlačovej príprave a pri tlači.
- čo je certifikovaný nátlačok a na čo slúži?
- aké sú konkrétne dôvody zavedenia novej normy pre tlač a nátlačkovanie, aké sú zmeny v novej norme oproti staršej verzii a prehľad o novinkách v norme ISO 12 647-2: 2016,
- ICC profily a ich implementácia do CMS workflow,
- problematika automatickej konverzie farebnej definície na novú normu a prístupy k revízii definície farebnosti podľa starších noriem,
- diskusia o problematike dotlače titulov definovaných podľa starej normy a diskusia o problematike novej normy pri procesoch nie podľa FOGRA 51 a 52, ako aj ukážky certifikovaných nátlačkov podľa starej a novej normy.
3. 11,30 hod – 12,30 hod
Vladimír Yurkovic
Yurkovic Design studio, s.r.o.
Brandbuilding a príprava kampane
*zmena programu vyhradená
Predpokladaný počet účastníkov je 150 osôb
Chcem sa registrovať na konferenciu
Prostredníctvom mediálnych partnerov bude v dostatočnom predstihu zabezpečená propagácia participujúcich reklamných partnerov a samotnej konferencie.
Prezrite si témy, ktoré odzneli na konferencii PrintProgress 2016, či atmosféru z nej vo fotogalérii PrintProgress 2016.