Ste tu
Home∷ Z aktuálneho z vydaniaPríležitosť, ktorá sa len tak neobjaví…

Príležitosť, ktorá sa len tak neobjaví…

 

Trh flexibilných obalov je neustále rastúcim trhom. Medziročne rastie na úrovni 5 % a predpokladá sa, že v roku 2022 by jeho veľkosť mala predstavovať 20 miliárd EUR. V porovnaní s ostatnými obalovými segmentmi, sa jedná o druhý najväčší trh s podielom 25 %.

Tak ako sa celý svet globalizuje, ani výroba flexibilných obalov nie je výnimkou. Väčší výrobcovia sa stávajú ešte väčšími, snažia sa znižovať výrobné náklady, zvyšovať predajné ceny a maximalizovať zisk. To je, samozrejme, správny a logický postup.

Efektívny nákup vstupov, špecializácia výroby podľa jednotlivých segmentov, podpora vývoja a zúročovanie jeho výsledkov v čo najväčšom rozsahu, to všetko sú aspekty, ktoré prinášajú väčším spoločnostiam jasné výhody.

 

 

 

 

Každá doba ale prináša i zaujímavé príležitosti. Aby sme
na ne prišli, musíme vedieť, ako sa trh vyvíja, aké sú nové
trendy, jednoducho, čo trh v poslednom období požaduje
a čo bude s vysokou pravdepodobnosťou požadovať
v najbližšom období. Identifikovali sme šesť základných
vývojových trendov v oblasti výroby obalov.

1/ Klesajúca priemerná objednávka na dizajn s ohľadom na:
• rastúcu frekvenciu re-dizajnov – promo aktivity,
limitované edície, ale aj doplňovanie textov podľapožiadaviek EÚ.
• rastúcu požiadavku na širšiu ponuku v rámci jedného výrobku, čo do veľkosti balenia, príchute, sezónnosti a podobne.

 

Zaujímavé je aj porovnanie s vývojom segmentu etikiet,
teda segmentu, ktorý rýchlejšie reaguje na požiadavky trhu.
Je vysoko pravdepodobné, že segment flexibilných obalov sa
bude vyvíjať podobne.

 

Čítať celý článok

Príbuzná téma

Pridaj komentár

Top