∷ Z aktuálneho vydania

Rozhovor s Dagmar Ringel, riaditeľkou marketingu a komunikácie Koenig & Bauer

Váš návrat od progresívnejších, trendových a modernejších technológií späť ku klasickým technológiám, nechcem povedať analógovým, nie je pre vás určitým krokom späť?

Nie, vôbec nie. Tlačiarenský priemysel je neuveriteľne vzrušujúci. Tlačíme viac ako kedykoľvek predtým. Stretávame sa s tlačou takmer vo všetkých aspektoch nášho každodenného života – od (luxusných) obalov, kovových plechoviek, bankoviek, kníh a novín až po duté sklenené a plastové kontajnery. Dokonca aj dekor a lamináty sú dnes tlačené. Inžinierstvo v tlačiarenskom priemysle je neuveriteľne high-tech – od technológie pohonu, optických systémov až po softvérové tlačové hlavy, ktoré tlačia 50 bn kvapôčok za sekundu (50, 220, 100, 440!) presne na substráty.

Koenig & Bauer je skvelý zamestnávateľ a ponúka mi šancu formovať celé spektrum firemnej komunikácie. Je to teda pravý opak kroku späť.

Vždy vás to ťahalo k technologickým a technickým odvetviam? Alebo to je iba náhoda? Aký cieľ ste si osobne vytýčila pre svoje pôsobenie v Koenig & Bauer, na čo sa zameriavate?

Bola to skôr náhoda. Bola som v správny čas na správnom mieste. V spoločnosti Koenig & Bauer sa momentálne zameriavam na globálnu implementáciu nášho nového imidžu značky. Za značkou je viac než len logo. Jej identita musí byť najprv ukotvená v mysliach našich zamestnancov. Nachádzame sa v období zmeny. To znamená, že komunikácia medzi zamestnancami sa stala oveľa dôležitejšou.

Minulý rok ste prevzali marketingovú pozíciu od Klausa Schmidta, ktorý pôsobil na tomto poste viac ako 28 rokov a bol uznávaným odborníkom na svojej pozícii. Iste také dlhé pôsobenie na pozícii riaditeľa pre marketing a marketingovú komunikáciu značky pre celý svet znamená aj tú skutočnosť, že veci sú zabehnuté a osvedčené, ľudia v tíme vedia, čo majú robiť,… Ale v dnešnom rýchlom a premenlivom svete sú zmeny nevyhnutné. Zasadnúť na post marketingového riaditeľa svetovej značky a riadiť marketingové tímy je veľká výzva a ambícia. Čo chcete zmeniť na komunikácii značky Koenig & Bauer a čo pripravujete pre zvýšenie jej atraktivity na trhu?

Kľúčovým faktorom úspechu je nepretržitá komunikácia s osobami zodpovednými za marketing v korporátnych divíziách. Iba vtedy, keď všetci ťahajú za jeden koniec a hovoria jedným jazykom, vytvoríme korporátnu značku. To je dôvod, prečo som po krátkej dobe v spoločnosti spustila prvú medzinárodnú marketingovú konferenciu medzi divíziami. Vytvorili sme nové komunikačné kanály, ktoré umožnia rýchlu výmenu informácií. Moju úlohu vidím vo vytváraní rovnováhy medzi stanovením usmernení a poskytovaním základných materiálov na prispôsobenie sa v krajinách.

 

Čítať celý rozhovor

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tlačidlo Späť hore