Splnené sľuby sú kľúčové pri získaní dôvery
O turbulentných zmenách, ale aj potrebe participácie medzi konkurentmi sme sa rozprávali s najvyššou výkonnou predstaviteľkou spoločnosti ADC MEDIA a.s. Ing. Ingrid Szabóovou.
Pred viac ako 3 rokmi, v článku Odvážne ciele si vyžadujú opatrné rozhodnutia, sme čitateľom približovali váš nástup na pozíciu riaditeľky spoločnosti ADC MEDIA a potrebu zmien, ktoré bolo nutné zrealizovať v pôvodnej predchodkyni spoločnosti NAVI GRAF. Za tých pár rokov sa vám podarilo zvládnuť revitalizáciu firmy, čo je vždy veľmi náročná práca. Ako by ste zhodnotili a priblížili čitateľom toto obdobie? Aké to bolo obdobie pre vás?
Posledné tri roky, resp. štyri roky môjho pôsobenia v polygrafii boli zrejme najťažším obdobím, ktoré som doteraz vo svojej profesionálnej kariére zažila. Je totiž veľmi náročné bojovať so vskutku negatívnou minulosťou a dokazovať,
že ADC MEDIA nemá s bývalým podnikom nič, okrem sídla, spoločné.
V mojej pozícii to bolo o to náročnejšie, že polygrafia bola pre mňa absolútne nové odvetvie. Nepoznala som polygrafický trh, produkty, dodávateľov, odberateľov a dokonca ani výrobné možnosti podniku. Mám pocit, že posledné štyri roky som dennodenne iba dokazovala, že to zvládnem, že postavíme firmu na nohy – či už sebe, svojmu okoliu alebo tomu nášmu malému polygrafickému spoločenstvu. Nechcela som sklamať nikoho z vymenovaných a takisto ani majiteľov spoločnosti, ktorí sa rozhodli do tohto biznisu investovať nemalé prostriedky s neistým výsledkom. Nastavovanie procesov bolo veľmi ťažkým orieškom, ale podarilo sa nám zastabilizovať firmu na dôstojnej úrovni.
Takže, áno, bola to veľmi veľká výzva a ja verím, že po rokoch snaženia sa nás trh konečne prijal a obchodní partneri nám dôverujú. Cítim, že sa nám pomaly, ale isto prinavracia, aj keď nami nezavinená, stratená dôvera.
Do spoločnosti ste nastúpili síce ako riaditeľka, ale hlavne ako krízová manažérka. Nástupnícka, neznáma značka ADC MEDIA musela súčasne riešiť viaceré ťažké úlohy, a to budovať dobré meno na trhu, urovnávať dopady a pošramotený imidž svojej predchodkyne a súčasne riešiť vnútorné personálne a procesné úlohy, ako aj vzťahy so zákazníkmi. V čom sa ADC MEDIA líši od bývalej spoločnosti NAVI GRAF?
V prvom rade vo férovosti obchodných praktík, vo vzťahoch, či už ľudských alebo obchodných a v samotnom zodpovednom prístupe. Sme úplne iná spoločnosť. Náš predchodca bol zameraný na masovú produkciu letákov, pri ktorej sa príliš nehľadelo na kvalitu. My sme spoločnosť nasmerovali presne opačne – so zameraním na pridanú hodnotu a kvalitu, pretože trh je uzavretý a konkurencia skutočne veľká. Dokúpili sme knihárske a dokončovacie zariadenia, ktoré nám cieľ o vyššej kvalite ponúkaných služieb pomáhajú realizovať. Z firmy, ktorá sa
na 100 % venovala produkcii letákov, sme sa transformovali na spoločnosť, ktorej takmer 50 % produkcie tvoria časopisy a katalógy a zvyšnú časť už spomínané letáky. Snažili sme sa o kvalitatívny posun portfólia, čo si vyžadovalo nemalé investície, pričom všetky peniaze, ktoré ADC MEDIA zarobila, boli použité výhradne na zastabilizovanie strojového parku a jeho lepšiu kondíciu. Druhou požiadavkou majiteľov bolo nielen prijatie spoločnosti na trhu, ale aj budovanie pozitívneho imidžu a značky ADC MEDIA smerom von. Verím, že aktuálne už sme v povedomí ako seriózna firma a nie len ako firmička kúsok od Galanty s pošramotenou minulosťou.