Strategické partnerstvá
Spoločnosti Heidelberger Druckmaschinen AG a Ricoh Company Ltd. oznámili začiatok globálnej strategickej spolupráce, hoci Ricoh bol až druhý za Konicou Minoltou v zozname favoritov na potenciálnych partnerov Heidelbergu. Partnerstvo oznámili aj Kodak a Konica Minolta.
Prvým krokom v partnerstve Heidelberg – Ricoh je dohoda o využívaní globálnych distribučných sietí oboch firiem. Na základe tejto dohody Heidelberg rozšíri svoju ponuku strojov a zariadení o poslednú novinku Ricohu v oblasti vysokorýchlostnej produkčnej digitálnej tlače – Ricoh Pro C901 Graphic Arts Edition. Ide o prvý krok vo vzájomnej obchodnej a technologickej spolupráci, ktorý bude v budúcnosti pokračovať postupným rozširovaním produkčného portfólia.
Ricoh Pro C901 predstavuje veľkoobjemový farebný tlačový stroj s rýchlosťou tlače až 90 strán za minútu a mesačným objemom tlače 580 000 strán formátu A4, a to bez ohľadu na tlačové rozlíšenie. Vo svojej triede (tzv. Digital Value Segment) ide o najrýchlejšie a najproduktívnejšie zariadenie na trhu. Aj schopnosť duplexnej potlače médií až do plošnej hmotnosti 300 g/m2 bez znižovania tlačovej rýchlosti je medzi produkčnými tlačovými strojmi unikátna.
Strategická spolupráce oboch firiem sa začne 1. apríla 2011 a okrem predaja strojov bude zahŕňať aj servisné služby a technologickú podporu spoločnosti Ricoh. Začatie ponuky strojov a služieb Ricoh v rámci predajnej siete Heidelberg k 1. aprílu sa týka zatiaľ prvých dvoch trhov -Nemecka a Veľkej Británie s tým, že táto stratégia bude postupne regionálne rozširovaná podľa potrieb a možností jednotlivých miestnych zastúpení. Cieľom je zavŕšiť strategickú spolupráci oboch firiem na celosvetovej úrovni do otvorenia veľtrhu drupa 2012.
Zákazky aj cez internet
Shiro Kondo, prezident a CEO Ricoh Company, k partnerstvu s Heidelbergom povedal: “V súčasnosti je dôležité, aby boli tlačiarne pripravené vyhovieť požiadavkám zákazníkov a mali zodpovedajúce riešenia pre zákazky s vysokým i nízkym nákladom. Heidelberg predstavuje etalón v komerčnej aj obalovej tlači a toto partnerstvo demonštruje jeho dôveru v našu digitálnu technológiu. Doplnením portfólia Heidelbergu o produkty a servis v digitálnej tlači obe firmy výrazne posilňujú svoju pozíciu.”