ÚSPECH OBCHODU SPOČÍVA V SYNERGIÁCH
Ing. Ľuboš Beko pôsobí v obchodnom oddelení našej spoločnosti Heidelberg na Slovensku už takmer dvadsať rokov. Skúsený obchodník nám priblížil výsledky firmy za rok 2019, predstavil najdôležitejšie služby a produkty spoločnosti a zhodnotil slovenský polygrafický trh za uplynulý rok.
Aká je v súčasnosti situácia slovenského polygrafického trhu?
Situácia na slovenskom polygrafickom trhu nie je veľmi priaznivá, pretože zisky a tržby medziročne klesajú. V roku 2019 boli tržby na úrovni 230 miliónov eur a zisk 1,5 %. Tak ako v každom odvetví, aj v polygrafii ide najmä o efektivitu a udržateľnosť jednotlivých subjektov na trhu.
Ako je na tom trh kvalitatívne, čo sa týka úrovne technologického vybavenia?
Toto je veľmi aktuálna téma, s ktorou sa stretávam takmer každodenne. Malé a stredné podniky investujú do nových technológií v priemere každých desať rokov a priemyselné podniky asi každých päť rokov. Dnešná doba veľmi nepraje novým investíciám a tieto cykly sa predlžujú. Veľmi častý je aj záujem o nákup použitých technológií.
Kde sa momentálne spoločnosť nachádza v rámci trhu? Aká je jeho pozícia na Slovensku oproti konkurencii?
Heidelberg Slovensko, s. r. o. je na vrchole z hľadiska technológií v krajine. Minulý rok sme dosiahli podiel 80 % v predaji nových technológií na slovenskom trhu. Je veľmi zaujímavé, že celosvetovo predaj segmentu vo formáte B2 klesá, ale na Slovensku sme mali predaj výlučne v tomto formáte. Je to spôsobené, samozrejme, veľkým počtom tlačiarní stredných veľkostí.