Vianoce a Nový rok sú pred dverami. Máte už firemné darčeky?
Medzi prioritné témy marketérov a marketingových oddelení firiem týchto dní nepochybne patrí téma vianočných a novoročných darčekov. Ak má firma vo zvyku robiť v závere roka event pre zamestnancov a zároveň poďakovať kľúčovým partnerom za celoročnú spoluprácu, tak je to starostí nad hlavu. Merkantilové spoločnosti rozposielajú svoje katalógy, mailujú a telefonujú. Majú vrchol obchodnej sezóny. Diskutuje sa o módnych trendoch a „vychytávkach“ roka. No a chcete byť, samozrejme, trochu iný, ako v minulom roku. Ale rozpočet na marketing nepustí a treba poznať aj vkus a predstavy šéfa. Vianoce a nový rok vo firme sú jednoducho marketingová alchýmia. Ako byť originálny a nájsť niečo, čo osloví a, samozrejme, poteší takú širokú škálu respondentov a zároveň bude komunikovať firemnú kultúru a posolstvo?
Osvedčený recept naozaj nepoznám. Možno by som to prirovnal k Vianociam v rodine. Kde chýba fantázia, rozdávajú sa obálky. A kde nie…?
Darček s príbehom
Nás v redakcii toho roku zaujali netradičné darčeky od spoločnosti Artisara, a tak sme vyspovedali jej majiteľku Andreu Tali.
Bavlnené motýliky
Pred časom som mala vážne zdravotné problémy a tie ma priviedli k vegetariánskej a neskôr k vegánskej strave. Zdravotný problém som vyriešila. No a keď som sa začala stravovať vegánsky, zamyslela som sa aj nad svojím šatníkom a zistila som, že tam mám kožené topánky a hodvábne blúzky alebo šatky… jednoducho všetko zo živočíšnych materiálov. Svoj šatník som venovala charite a prešla som iba na kupovanie vecí z rastlinných alebo človekom vyrobených materiálov. To isté s kozmetikou – používam iba značky netestované na zvieratách. A tak sa postupne vo mne niečo zmenilo. Začalo ma to ťahať k farbám a látkam, a potom som sa jedného dňa prebudila a povedala som si, že budem tvoriť veci, ktoré by som ja sama nosila a spojím to s dôležitou hlbšou myšlienkou ohľadom práv zvierat, eko aspektu a fair pracovných podmienok a ohodnotenia ľudí. A tak vznikla Artisara.
„Prečo robím, to čo robím? Predstava vytvárať niečo pekné, čo by ľudia nosili, sa mi začala viac a viac páčiť a chcem teda spojiť vytváranie pekných vecí a šírenie odkazu, na ktorom záleží.”
Artisara je teda o móde so súcitom (fashion with compassion), kde všetko je vyrobené iba z rastlinných materiálov ako napríklad bavlna, biobavlna, plátno – kanvas, ľan, denim a bambus?
Áno a je to aj o hodnotách, ktoré chceme šíriť. Začali sme šatkami, casual motýlikmi a riflovými kravatami pre mužov aj ženy a teraz ideme pridať tričká z organickej bavlny s rôznymi sloganmi a grafikou a dekoračné potlačené vankúše.
Denim kravaty
Chceme zároveň prezentovať myšlienku, že zvieratá nie sú látka, aby sme si z nich len tak čokoľvek šili. Že sú to živé a cítiace bytosti, ktoré cítia a prežívajú bolesť a potešenie rovnako ako my ľudia. Veľmi sme sa odklonili od prírody a začali sme žiť arogantne, akoby nám to tu patrilo. Lenže problém je (alebo chvalabohu) v tom, že príroda môže žiť bez nás, ale my bez nej nie. A tak verím, že je nutné sa vrátiť do súladu s istými prírodnými a energetickými princípmi, ktoré fungujú a sú na to, aby bola udržateľná rovnováha v ľudskom tele i v životnom prostredí. Čiže toto je to, čo chceme, okrem vytvárania pekných doplnkov, šíriť.
Eko a Fair Trade?
Všetky naše produkty sú svieže, kvalitne ušité a šijú ich slovenské a české krajčírky, ktoré za svoju prácu dostávajú slušne zaplatené. Všetky „eko“ darčeky balíme do atraktívneho „eko”, teda opakovateľne použiteľného darčekového balenia, ktoré sa dá ďalej využiť či už pri cestovaní alebo na iné veci, aby tak nevznikal po rozbalení žiadny odpad, ktorý sa vyhodí.
Chcete sa dočítať viac? Objednajte si predplatné časopisu PrintProgress a prečítajte si celý článok.