VIRTUÁLNA DRUPA 2021

Termín drupy sa z minulého roka posúval a organizátori dlho verili, že sa im podarí zrealizovať veľkolepý veľtrh gigantických rozmerov prezenčne. Avšak postupne sa tejto myšlienky museli vzdať a svoju pozornosť sústrediť na online prostredie, ak ju nechceli úplne zrušiť. virtual.drupa 2021 sa zapísala do histórie ako prvá čisto digitálna verzia popredného svetového veľtrhu tlačiarenských technológií a konala sa od 20. do 23. apríla 2021. Táto online udalosť úspešne preklenula priepasť medzi predchádzajúcim veľtrhom z roku 2016 a jeho budúcou prezenčnou formou, ktorej termín je stanovený na rok 2024 od 28. mája do 7. júna.
20. apríla 2021 otvorila drupa svoje virtuálne dvere. Úroveň a profesionálny prístup nás nesklamali ani pri tomto doposiaľ nerealizovanom formáte a organizátori nepodcenili v rámci príprav žiadnu oblasť. Vysielanie prebiehalo na vysoko profesionálnej úrovni nie len po obsahovej stránke ale aj technickej, na ktorej mohlo všetko stroskotať. Nový formát Print & Packaging Community získal vynikajúcu spätnú väzbu na medzinárodnej úrovni, čo dokazujú pôsobivé konečné štatistiky.
Približne 17 000 registrovaných návštevníkov zo 155 krajín využilo 660 minút inšpiratívnych a špičkových tém počas konferencie. 930 minút relácií Live Web Session bolo prepojených s 212 vystavovateľmi z 35 krajín a účasťou tímov z globálnych dcérskych spoločností v rámci výstavného priestoru Matchmaking Plaza, kde predstavili svoje produktové portfóliá a inovácie v rámci online showroomov a viac ako 125 živých webových stretnutí s priemerom 140 účastníkov. Tvorcovia virtuálnej drupy poskytli dôležité stimuly pre využitie nového potenciálu spolu s komplexným konferenčným programom s ďalšími 130 prezentáciami v rámci piatich osobitných fór zameraných na kľúčové problémy, globálne mega trendy a ich vplyv na priemysel. Ďalšie ukazovatele, ako napríklad celkovo asi 600 000 zobrazení stránky a 45 000 návštevníkov webových stránok, to ešte viac zdôrazňujú. Medzinárodní návštevníci tvorili viac ako 82 % z celkového počtu, čo poukazuje na skutočnosť, že server virtual.drupa dokázal poskytnúť prístup k potenciálnym zákazníkom na všetkých kontinentoch a bol prijatý ako digitálna platforma pre medzinárodný prenos vedomostí a príležitostí na networking.
„Virtual.drupa bola implementovaná za účelom udržania kontaktu v polygrafickom priemysle počas pandémie. Čísla ukazujú, že sme to dosiahli,“ sumarizuje Erhard Wienkamp, COO spoločnosti Messe Düsseldorf. „Virtual.drupa umožnila vystavovateľom a potenciálnym zákazníkom posilniť svoje siete, generovať nových potenciálnych zákazníkov a získavať stimuly pre svoj firemné ciele.“