Tlačové správy - Médiá

Bloomberg uvažuje o kúpe jeho obľúbených Financial Times

Starosta New Yorku Michael Bloomberg uvažuje o kúpe britskej mediálnej skupiny The Financial Times Group. Tá okrem rovnomenného prestížneho ekonomického denníka vlastní aj polovičný podiel v týždenníku The Economist. Prevzatím konkurenčných periodík by starosta výrazne posilnil pozíciu svojej skupiny Bloomberg L.P., do ktorej patrí aj rovnomenná agentúra. Informáciu priniesol denník The New York Times (NYT), ktorý sa odvoláva na tri rôzne zdroje zo starostovho okolia, ktoré si želali zostať v anonymite.

Špekulácie o možnom predaji skupiny podporili informácie, že spoločnosť Pearson, ktorá vydáva Financial Times, opúšťajú dve vysoké manažérky úzko spojené s printovými titulmi. Prvou má byť Marjorie Scardinová, dlhoročná výkonná riaditeľka, ktorá svojho času vyhlásila, že tlačený titul predajú len cez jej mŕtvolu. Z firmy odchádza k 31. decembru. Rona Fairheadová, výkonná riaditeľka The Financial Times Group, zas skupinu opustí na konci apríla.

Pobijú sa s Reuters?

Okrem spoločnosti M. Bloomberga má údajne záujem o kúpu Financial Times aj ďalší veľký poskytovateľ informácií, korporácia Thomson Reuters. Napriek tomu, že skupina zaznamenala za 9 mesiacov t.r. pokles tržieb o 3 %, keď dosiahli 9,88 mld. USD (vyše 7,6 mld. €), má podľa New York Times oproti Bloombergu na kúpu o dôvod viac. V jej portfóliu sa totiž nenachádza žiadne tlačené periodikum, kým Bloomberg od roku 2009 vlastní časopis Businessweek.

Analytici odhadujú hodnotu Financial Times Group na približne 1,2 mld. USD (926 mil. €), tržby Bloomberg L.P. dosiahli vlani 7,6 mld. USD (takmer 5,9 mld. €) a Thomson Reuters utŕžil za rovnaký čas 13,8 mld. USD (10,66 mld. €).

Podľa jedného zo zdrojov sa očakáva, že predaj by sa mohol uskutočniť začiatkom budúceho roka. Z jednej frakcie spoločnosti Bloomberg však zaznievajú pochybovačné hlasy o výhodnosti investície do tlačených médií. Lepším artiklom by údajne mohli byť internetové produkty, napríklad profesionálna sociálna sieť LinkedIn. Generálny riaditeľ spoločnosti Daniel Doctoroff vyhlásil, že je obzvlášť skeptický ohľadom výhodnosti nákupu novín.

Kupuje ich každý deň

Za Bloombergovým záujmom kúpiť skupinu stoja podľa NYT aj jeho osobné preferencie k periodikám, ktoré do nej patria. „Pán Bloomberg už dlho zbožňuje The Economist a jeho blízky vzťah k Financial Times, aspoň v pozícii čitateľa, sa v poslednom čase prehĺbil,“ píše denník, ktorý svoje tvrdenie opiera o fakt, že newyorský starosta spomínané periodiká často nosí pri sebe. Jeho priatelia podľa NYT hovoria, že mu imponujú ich krátke, úderné a výstižné titulky, ktoré zodpovedajú jeho temperamentu.

V októbri navštívil M. Bloomberg sídlo The Financial Times v Londýne a keď sa ho prítomný novinár spýtal, či by si kúpil ich noviny, starosta odvetil, že ich kupuje každý deň. Jeho subjektívne sympatie však narážajú na problémy v podnikaní s tlačenými periodikami. Spoločnosť Pearson, matka skupiny Financial Times, síce nezverejňuje oddelene hospodárske výsledky svojich printových titulov, analytici však odhadujú, že sú v strate.

Naopak, skupine sa darí úspešne raziť cestu online titulom a analytici považujú ich striktné spoplatnenie za finančný úspech. Pearson v súčasnosti registruje už väčší počet internetových predplatiteľov ako predaných tlačených titulov. Spoločnosť to priznala aj v poslednej finančnej správe s tým, že očakáva pokles zisku z dôvodu stagnujúceho reklamného trhu a prechodu od tlačených médií k digitálnym.

text k foto: Michael Bloomberg

etrend.sk

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tlačidlo Späť hore