Tlačové správy - Médiá

J&T posilňuje pozície vo vonkajšej reklame

Mediálny holding Joj Media House z finančnej skupiny J&T, pod ktorý patrí televízia Joj a outdoorová firma BigBoard Slovensko, výrazne posilní svoju pozíciu na trhu s vonkajšou reklamou. Spoločnosť kúpila rakúsku outdoorovú agentúru Epamedia, ktorá je jediným spoločníkom Akzent Medie, najväčšieho prenajímateľa vonkajších reklamných plôch na Slovensku.

 Obchod sa týka zatiaľ kúpy Epamedie. Súčasťou dealu je, že Joj Media House následne prevezme všetky dcérske firmy rakúskej spoločnosti, ktorú cez firmu Medicur-Holding vlastnili Raiffeisen-Holding NÖ-Wien, Uniqa a Raiffeisen Zentralbank Österreich.

Epamedia okrem domáceho Rakúska a Slovenska pôsobí aj v Bulharsku, Chorvátsku, v ČR, v Maďarsku, Macedónsku a v Rumunsku. Šéfkou firmy je bývalá generálna riaditeľka ORF Monika Lindner.

Transakciu budú musieť na viacerých trhoch zrejme schvaľovať protimonopolné úrady. Ako pre Mediálne.sk uviedol riaditeľ Joj Media House Richard Flimel, podľa právneho názoru slovenskej skupiny sa schvaľovací proces netýka Rakúska ani Slovenska. Flimel dodal, že pre Epamediu vidí šancu ďalej expandovať v strednej a juhovýchodnej Európe.

O kúpnej cene obchodní partneri nechceli informovať. Rakúska spoločnosť zamestnávajúca 392 ľudí dosiahla v roku 2011 tržby 98 mil. €, príjmy spoločnosti už niekoľko rokov klesajú. Epamedia skončila vlani v strate 90 mil. €, z toho prevádzková strata bola 10 mil. €, zvyšok súvisel s odpismi a inými jednorazovými faktormi, ktoré spôsobili predovšetkým maďarské aktivity.

Slovenská Akzent Media dosiahla v roku 2011 tržby 13,4 mil. €, zisk nie je známy. Firma prenajíma okolo 4 700 bilbordových plôch, 3 200 citylightov, 350 bigbordov či plochy vo viacerých nákupných centrách.

Kupujúci Joj Media House je jediný akcionár outdoorovej spoločnosti BigBoard Slovensko, do ktorej patria BigMedia a firmy prenajímajúce reklamu v dopravných prostriedkoch Recar Slovensko a Recar Bratislava. BigMedia dosiahla vlani tržby 5,8 mil. €.

Holding Joj Media House rok kúpil aj českú outdoorovú firmu BigBoard Praha a získal aktivity slovenskej spoločnosti F&P Media, ktorá zastrešuje regionálnych prenajímateľov out-of-home reklamy.

medialne.sk

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tlačidlo Späť hore