Infoprint servis

Obalovú mágiu bude vidieť na 12. ročníku kongresu Obalko

  • Organizátori kongresu Obalko zverejnili prvé body programu 12. ročníka. Hlavným mottom najväčšieho obalového podujatia pre českých a slovenských odborníkov je Obalová mágia.
  • Dvojdňový kongres sa uskutoční 17. a 18. októbra 2024 v hoteli Aquapalace v Prahe, registrácia je otvorená na webovej stránke www.obalko.cz.
  • Vstup pre používateľov obalových výrobkov alebo služieb je po oba dni zadarmo.

Experti a expertky z obalového priemyslu sa 17. a 18. októbra stretnú v Prahe na kongrese Obalko, ktorý tentoraz nesie podtitul Obalová mágia. Po rekordnom ročníku 2023, kedy kongres navštívilo 491 účastníkov, sľubuje tento rok nielen inšpiratívne prednášky a panelové diskusie, ale aj kúzelné prepojenie obalových inovácií, kreativity a udržateľnosti.

Prečo usporiadatelia zvolili tému Obalová mágia, vysvetľuje Jeffrey Osterroth, generálny riaditeľ Atoz Group: „Obalový biznis je pod tlakom. Výrobcovia alebo plniči obalov čelia kritike, že sú zbytočné, predstavujú veľkú záťaž pre životné prostredie a že by sme sa snáď mohli vydať úplne bezobalovou cestou. Názor je to krátkozraký, pretože neberie do úvahy všetky tie úžasné veci, ktoré kvalitné a dobre navrhnuté obaly vykúzlia.“

Pretože sa Obalko koná už dvanásty raz, berú organizátori do úvahy aj spätnú väzbu od účastníkov z predchádzajúcich ročníkov. „Vlaňajšia téma bola veľmi vážna, a tak mnoho ľudí vyzývalo na voľbu trochu optimistickejšieho námetu. Nechcú stále počuť, že obal je iba odpad, čo je do značnej miery koncept, ktorý k nám cez PPWR prichádza z Európskej únie. Tento rok preto zdôrazníme všetky skvelé, často až magické aspekty, ktoré sú spojené s dobre navrhnutými a vyrobenými obalmi,“ poznamenáva Kateřina Osterrothová, programová riaditeľka kongresu.

Určite príde aj kúzelník

Kongres začne dych vyrážajúcou show kúzelníka Tomáša Juříka alias Tomasiana, finalistu TV show Česko Slovensko má talent a držiteľa mnohých cien za mikromágiu. V jeho vystúpení sa účastníci ponoria do sveta kúziel, čím bude symbolicky uvedené hlavné motto tohto ročníka, totiž Obalová mágia. Tomasiano otvorí myseľ všetkých prítomných, pretože v obalovom svete nie je (takmer) nič nemožné.

Letom obalovým svetom

Po úvode do magického sveta obalov nás Paul Jenkins, výkonný riaditeľ spoločnosti ThePackHub, vezme na „poznávací zájazd“ po najnovších obalových inováciách z celého sveta. Účastníci sa zoznámia s aktuálnymi globálnymi trendmi, udržateľnosťou v packagingu a technológiami, ktoré menia trh s obalmi. Prednáška poskytne cenné poznatky o budúcnosti balenia a ako tieto inovácie môžu pozitívne ovplyvniť podnikanie. Osobitná pozornosť bude venovaná tomu, ako technológia mení trh s obalmi a ako úspešne implementovať nové obalové stratégie.

Ako spotrebitelia vnímajú obalové trendy? O tom bude hovoriť Miroslav Paška, account director výskumnej agentúry Ipsos. Predstaví výsledky exkluzívneho výskumu, ktorý ukáže, čo od obalu očakáva moderný spotrebiteľ a aké nové materiály, inkluzívne designy a smart packaging uprednostňuje. Podľa výskumu môže rozdiel medzi dobrým a zlým obalom ovplyvniť predajný potenciál až o 70 %. Prednáška tiež odpovie na otázku, či je udržateľnosť obalov pre koncových zákazníkov hodnotou, za ktorú sú ochotní priplatiť.

Súčasťou predpoludňajšieho programu bude aj veľká panelová diskusia nazvaná „Obaly, ktoré zvedú: Ako získať pozornosť spotrebiteľa“. Istým cieľom debaty bude vzbudiť predstavu obalu, ktorý nielen upúta pozornosť, ale vyvolá nefalšovaný wow efekt. Padnú napr. tieto otázky: Ako môže jeho dizajn premeniť bežný produkt na neodolateľný klenot na pultoch a regáloch? Ako úspešné značky dokážu pretaviť dojem z obalu v emóciu a túžbu zakúpiť si produkt? Je dôležitejší obal samotný, marketingová kampaň, ktorá s ním pracuje, alebo kontext celej komunikácie a vystihnutie nálad a očakávaní spotrebiteľov? Odborníci v predpoludňajšej panelovej diskusii poodhalia, ako vytvoriť atraktívny a efektívny obal, ktorý zvýši hodnotu produktu, posilní jeho trhovú pozíciu a vytvorí konkurenčnú výhodu.

Cez obedňajšiu pauzu bude opäť k dispozícii sekcia BizPack, ktorá návštevníkom umožní stretnúť sa so zástupcami popredných spoločností obalového priemyslu a vypočuť si ich ponuky. Stretnutia trvajú približne desať minút a obe strany k ničomu nezaväzujú. BizPack je otvorený všetkým záujemcom o produkty partnerov kongresu. Zúčastniť sa je jednoduché – je možné kontaktovať organizátorov (čoskoro bude na webe Obalka aj rezervačný formulár) a informovať o tom, s akým partnerom kongresu sa záujemca chce stretnúť.

Prehliadka tých najlepších prípadových štúdií

Popoludňajší program bude venovaný desiatim prípadovým štúdiám, ktoré ukážu, ako inovácie a spolupráca vedú k úspechu v obalovom priemysle. Už teraz sú potvrdené nasledujúce štúdie:

  • Obaly s rozšírenou realitou: Ako interaktívne obaly od firmy Thimm pre AlbiLab menia zážitok zákazníkov.
  • Nové obaly pre startupy: Ako ekologické a efektívne obaly od spoločnosti Smurfit Westrock pomohli mikrozeleninovému startupu Little Luko preniknúť do veľkých maloobchodných reťazcov.
  • Magická etiketa: Prípadová štúdia spoločnosti Rozvoněno a Colognia Press o využití ľahko zmývateľných etikiet Avery Dennison, ktoré podporujú udržateľnosť.
  • Optimalizácia tlače a sekundárneho obalu: Príbeh sekundárneho obalu od Mondi Bupak pre pivo Bruncvík, ktoré pre Kaufland vyrába Pivovar Nymburk.
  • Ekologické obalové výplne: Ako spoločnosť Robe lighting za prispenia Packeto Group nahradila plastové výplne ekologickým variantom z vlnitej lepenky.

Návrat do budúcnosti už dnes

Neskoro popoludňajšia panelová diskusia sa zameria na to, ako už dnes môžu firmy využívať obaly budúcnosti, ktoré spĺňajú nové legislatívne požiadavky a štandardy udržateľnosti. Debata sa zameria na materiály budúcnosti, moderné obalové technológie a ich vplyv na spotrebiteľské trendy. V diskusii budú položené aj tieto otázky: Aké budú materiály budúcnosti, ktoré už teraz môžete využiť v nakupovaných obaloch? Ktoré technológie budú baliť produkty a prečo je dobré už teraz uvažovať o investíciách do moderných obalových riešení? Kto alebo čo bude určovať trendy a profilovať pohľad na obaly zo strany spotrebiteľov?

Po celodennom odbornom programe bude vďaka spolupráci medzi organizátorom kongresu Obalko, spoločnosťou Atoz Group a usporiadateľom súťaže Obal roku, Obalovým inštitútom Syba, nasledovať ceremónia tejto súťaže. Na českom i slovenskom trhu ide o jedinú certifikovanú súťaž pre firmy z Česka aj zahraničia, ktorá je zameraná na obalové riešenia. Jej cieľom je vyzdvihnúť a propagovať najlepšie inovácie a technológie v oblasti balenia.

Obľúbeným programovým bodom kongresu je Obalový Business Mixer, v priebehu ktorého sa uskutoční ďalšie vystúpenie kúzelníka Tomasiana. Počas večera sa však účastníci nielen ponoria do sveta mágie a zažijú kúzla a čiary, ale predovšetkým budú mať príležitosť na nadviazanie kontaktov a neformálnu výmenu skúseností a názorov.

Návšteva závodov Lego alebo Pepsi

Druhý kongresový deň patrí už tradične exkurziám po zaujímavých prevádzkach. V rámci sekcie Balenie v akcii navštívime výrobné závody, v ktorých sú rozvinuté systémy balenia a logistiky. V tejto chvíli sú potvrdené návštevy moderného závodu Lego Group v Kladne a pražskej výrobnej a logistickej prevádzky Pepsi, ktorý spadá do skupiny Mattoni 1873.

Pre užívateľov účasť zadarmo

Obalko je kongres, ktorého cieľom je prispievať k vzdelávaniu a šíreniu poznatkov z projektov, ktoré sa už pozitívne preukázali v praxi. Preto je zadarmo účasť pre užívateľov obalových produktov a služieb. Záujemcovia sa môžu už teraz registrovať na webových stránkach www.obalko.cz.

Novinky na sociálnych sieťach:

LinkedIn: svetbaleni
Facebook: svetbaleni.cz

Kontakt pre médiá:

ATOZ Packaging
Terézia Radková
Tel.: +420 733 521 575
E-mail: terezia.radkova@atoz.cz
Web: www.obalko.cz
LI: svetbaleni
FB: svetbaleni.cz

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tlačidlo Späť hore