Edície 2016Edície časopisu

Digitál je trendom aj v marketingu

Meranie a optimalizácia marketingových peňazí je prioritou

Firma akejkoľvek veľkosti a zamerania si zákazníkov môže nájsť v on-line prostredí. Čítame správy, posielame e-maily, pozeráme si elektronické bankovníctvo, hľadáme program svojho divadla či kupujeme lístky do kina. Všetko nám zanecháva digitálnu stopu, ktorej sa môže chytiť marketing.

Plaťte za kliky

Propagácia v online prostredí nie je vyhradená len pre veľké firmy a rozpočty. Ktokoľvek si môže pri troche snahy nastaviť kampaň na Google či Zoznam.sk na vybrané kľúčové slová, a definovať aj najvyššiu akceptovateľnú cenu za klik a maximálnu výšku denného rozpočtu. PPC (Pay per Click) reklamu tak má akýkoľvek drobný zadávateľ vo svojich rukách, a môže sa aj s malým rozpočtom učiť, ako na to. Preferujte presne cielenú kampaň s dlhodobou výkonnosťou (tj. stabilný počet kupujúcich, ktorých vám privádza), ktorú pravidelne sledujte a upravujte. Je to lepšie, než jednorazovo vložiť do online inzercie väčšie peniaze a minúť ich bez možnosti upravovať kampaň v čase, napríklad podľa aktuálnych akcií konkurencie, a bez možnosti pochopiť, čo zákazníkov zaujíma a privádza k vašej ponuke.

Bohatý obsah pritiahne záujemcov

Začnite na vašej webstránke s vaším vlastným obsahom – články, rozhovory, analýzy, názory, blogy, správy – to všetko dokáže pritiahnuť zákazníkov organicky. Nechajte niekoľko týždňov vaše články priťahovať čitateľov, a potom vyberte tie s najväčším počtom návštev a môžete ich propagovať napríklad aj platenou formou. Publikujte to, čo chcú čitatelia a teoreticky odberatelia vašich produktov, a nie to, čo sa páči vám.

Reklama na Facebooku je vhodná pre firmy s ponukou pre širokú skupinu zákazníkov. Tí sa dajú na Facebooku vyberať a môžete cieliť na ne cez množstvo premenných. Cieliť môžete na základe bežných demografických údajov, ako vek, lokalita, jazyk, správanie na sieti, záujmy či aktivity mimo Facebooku (napríklad akých udalostí sa zúčastňuje). Facebook reklamy vám nájdu ľudí na dovolenke, používajúcich 3G mobilný internet na tablete, ktorí sa hlásia k určitému etniku a podporujú konkrétny politický smer. Môžete však osloviť aj obecenstvo podobné tomu, ktoré už máte na vašom firemnom Facebook profile. Takisto môžete vylúčiť oslovenie zákazníkov, ktorí vás už poznajú
(dali vám „Like“ na vašu stránku), čím ušetríte marketingové peniaze. A v tom je efektivita presne cieleného a merateľného marketingu.

Pre úspešné kampane na Facebooku je potrebná expertíza, ktorú vedia poskytnúť špecializované agentúry. Dokonca aj presný čas zverejnenia správy na Facebooku dokáže ovplyvniť jej úspešnosť – keď všetci inzerenti publikujú svoje reklamné príspevky o 9 ráno, tak ten váš by v tom istom čase zapadol.

Keď ho zverejníte o 10 minút neskôr, skôr sa dostane k čitateľom. Ale presný čas, kedy je vaša cieľová skupina on-line, a kedy sa teda oplatí publikovať firemné správy, vám však poradí práve profesionálna agentúra.

Pokiaľ máte záujem venovať každý týždeň niekoľko minút vzdelávaniu v oblasti sociálnych médií, sledujte na YouTube sériu videí Jan Řežába pod názvom Social Media Minute (prihlásiť sa k odberu môžete na goo.gl/B2DEr0).

Video vie predávať zložité veci

Pokiaľ predávate technológie a stroje, video na YouTube môže byť dobrým pomocníkom. Dokáže takmer ako osobná prezentácia predstaviť fungovanie technológie doslova „na živo“, priblížiť proces či pridanú hodnotu. A nemusí vás to stáť tisíce eur, stačí kvalitnejší mobil a pripravený scenár a video môže produkovať každý, tak sa toho nebojte.

Na čo sa tiež zamerať?

Eventy – udalosti sú síce offline, ale prinesú pozitívne zážitky návštevníkov, ktorí budú ďalej posúvať svoju skúsenosť. Dobrou propagačnou akciou vytvoríte vlastne vlnu šuškandy – Word of Mouth marketingu, kedy sa informácia bude sama posúvať medzi ľuďmi. Živé eventy aj príležitosťou, kedy sa oplatí silno využiť sociálne médiá, na nich vyzvať účastníkov na publikáciu fotiek a k nim pridať hashtagy (#) na označenie konkrétnej udalosti.

Chcete sa dočítať viac? Objednajte si predplatné časopisu PrintProgress a prečítajte si celý článok.  

Tomáš Jaroš  (autor je odborník na marketingovú komunikáciu)

 

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tlačidlo Späť hore