Edície 2016Edície časopisu

Doprajte si marketingovo aktívne leto

V niektorých firmách spadnú výnosy počas obdobia prázdnin aj o tretinu. Veľa odberateľov sa predzásobí, pretože vedia, že časy dodávok cez leto sa môžu natiahnuť, a iní zase odsunú nákup na neskorší čas. Čo teda robiť s uhorkovou sezónou? Čo robiť, aby aj leto bolo časom práce a výnosov, nielen dovolenky a spomalenia?

Letný čas využívame často na generálne upratovanie venujeme sa príprave na sezónu pred nami. Vyčistíme e-mailové schránky, roztriedime vzorky do zakladačov, doženieme resty z predchádzajúcich mesiacov. Ešte lepšou voľbou, ako stráviť pomalšie obdobie leta, je pridať k tomuto upratovaniu aj prácu na rozvoji komunikácie a marketingu. V tomto období sa vyplatí nenechať zákazníkov oddychovať, ale masírovať ich, pretože konkurencia bude mať tiež slabšie obdobie pre komunikáciu, tak prečo ju nepredbehnúť. Čo všetko pre to môžeme spraviť?

Letné zákaznícke posedenie – nemusí ísť o žiadnu pompéznu celodennú akciu, postačí prenajať si reštauráciu s grilom na jeden večer a v neformálnej atmosfére sa venovať zákazníkom. Vhodnejšie je naplánovať akciu
na stredu či štvrtok, než piatok – ten je behom leta s veľkou pravdepodobnosťou už dávno rezervovaný súkromným aktivitám.

Pripomínací newsletter, zákaznícky časopis či informácia o novinkách – rozoslanie e-mailu vás nebude veľa stáť, ale pokiaľ vám to podmienky a rozpočet umožňujú, vhodnejšia je tlačená forma. Prečo? Je veľká pravdepodobnosť, že zastihnete svojho zákazníka
na dovolenke, alebo pred dovolenkou. V jednom aj v druhom prípade bude pod tlakom – rýchlo dokončiť veci pred odchodom na dovolenku, alebo premazať nedôležité a venovať sa len podstatným e-mailom po príchode z dovolenky, keď ho čaká kopa práce. Tlačený leták, newsletter či zákaznícky časopis si na zákazníka počkajú, kým bude mať viac času, a nevymaže to v návale práce.

TIP: Zaplaťte si článok či inzerciu v odbornom časopise. Vyjde vás to lacnejšie, než vydávať vlastný časopis, a navyše to bude ako celok pre potenciálnych zákazníkov zaujímavejšie. Zakúpte si výtlačky tohto časopisu a rozošlite vašim zákazníkom aj s komplimentkou. Máte veľkú šancu, že si váš darček zoberú na čítanie na letisku či na pláži.

Spojte sa s inými – spolupráca s partnerom, aj z iného odvetvia, môže vašu bežnú ponuku zaujímavo rozšíriť a dať zákazníkom nový impulz, aby vás kontaktovali. Čo tak v najpomalšom mesiaci im ponúknuť za každých 1 000 euro minutých u vás napríklad „kredit“ 50 eur na uplatnenie v grafickom štúdiu, u firmy na e-mail marketing – možností dobrej spolupráce nájdete určite viac. A keďže je čas dovoleniek, tak pokojne ponúknite kredit na nákup zájazdu u cestovnej kancelárie, alebo ho nabite na predplatenú platobnú kartu, ktorou môže na dovolenke platiť. V zime zaujme zvýhodnenie na wellness pobyty či lístok na lyžovačku. Celá cena zvýhodnenia nemusí byť na vašich ramenách, pretože obchodný partner profituje z nových zákazníkov, a môže od vás získať zase vaše služby za zvýhodnenú cenu.

Robte dobro – spolu so zamestnancami spravte spoločnú akciu: vysádzajte stromčeky, zorganizujte brigádu a zrevitalizujte zanedbanú časť mesta, park, vymaľujte škôlku, natrite detské hojdačky, vyčistite koryto potoka – možností je neúrekom, a bude vás to stáť väčšinou len čas. Prilákate lokálnu publicitu a aj v ďalšom období roka to môžete komunikačne využiť.

Chcete sa dočítať viac? Objednajte si predplatné časopisu PrintProgress a prečítajte si celý článok.  

Tomáš Jaroš  (autor je odborník na marketingovú komunikáciu)

 

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tlačidlo Späť hore