Edície 2016Edície časopisu

10. výročie výstavy FESPA Digital

Svoje okrúhle výročie oslávi návratom do Amsterdamu,  kde odštartoval jej prvý ročník. FESPA Digital 2016 sa bude konať na výstavisku RAI v Amsterdame od 8. do 11. marca, na ploche 42 000 m² a vďaka exkluzívnemu zastúpeniu viac ako 500 vystavovateľských firiem a špičkových odborníkov to bude skutočne jedna z najvýznamnejších výstav v roku 2016 špecializovaná na oblasť tlačových digitálnych zariadení širokého formátu / Large Format Printing (LFP). Návštevníci budú mať príležitosť si pozrieť najvhodnejšie digitálne riešenia pre ich podnikanie.

Prieskum FESPA prináša globálny príbeh o optimizme a raste

Prieskum sa koná každé tri roky. Poskytuje štatistický prehľad o krátkodobom až strednodobom horizonte vývoja. Je svedectvom o pružnosti polygrafického priemyslu, o tom ako poskytovatelia tlačových služieb plánujú investovať do  digitálnych tlačových technológií. FESPA a InfoTrends pri  záverečnom zhodnotení FESPA Print Census zdôraznila šesť zastrešujúcich trendov v širokoformátovej tlači s rastom na trhu.

1. Optimizmus

Zvyšovanie dôvery prináša zvýšenie zisku: priemerný zisk  v roku 2007 = 3 mil. EUR, v roku 2015 = 6,25 mil. EUR. Až 80% respondentov je optimistických pri hodnotení ich biznisu.

2. Požiadavky zákazníkov

Stimulujú sústavné zvyšovanie efektívnosti. 70% opýtaných očakáva u klientov nárast v štyroch kľúčových oblastiach: Znalosť potrieb; Personalizácia; Dodávka v požadovanom termíne; Rýchlejší obrat.

3.  Zmena portfólia produkcie

Od masovej produkcie k masovej personalizácii. Štyri najčastejšie vyrábané produkty: Bannery 49%; Bilbordy 37%; Plagáty 40%; Označovanie 38%. V súčasnosti 80% respondentov potláča viac textil, odevy, dekoračné tkaniny a obaly.

4. Digitálne technológie sú hnacou silou zmien

45% opýtaných plánuje investovať s cieľom preniknúť na  nové trhy. 50% plánuje investovať do digitálnej technológie v priemere 100 000 EUR. V digitálnych technológiách dominujú UV tlačiarne (27%), pre potlač textílií (21%), s atramentmi na báze rozpúšťadiel (17%), na báze ekologických rozpúšťadiel (16%) a s atramentmi Latex (14%).

5. Potlač textilu rastie

V grafickej, odevnej, dekoračnej i priemyselnej oblasti. 67%  opýtaných zaregistrovalo nárast v oblasti označovania. 27% potláča odevy, z toho 81% očakáva nárast v tejto oblasti.

6. Budúcnosť v označovaní a vo výrobe tabúľ

Je nerozlučne spojená s digitálnymi technológiami. 31%  opýtaných plánuje zaradiť do ponuky digitálne označovanie v najbližších 12 mesiacoch. 36% predpokladá, že LCD technológie a LIVE MEDIA ovplyvnia ich biznis.

Konštatovanie

Digitálne technológie sa zmocnili tlače. Už to nie je o masovej reprodukcii jedného obrazu, ale tvorivý proces, ktorý umožňuje absolútne prispôsobenie alebo personalizáciu prakticky na akomkoľvek povrchu. Optimizmus je nákazlivý, takže poďme čeliť svetu s dôverou v hodnotu našej práce, vieru v tlač ako efektívneho prostriedku komunikácie.

 

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tlačidlo Späť hore