Edície 2016Edície časopisu

Rok 2017 v znamení textilu

Spoločnosť AKA DIGITAL MEDIA pôsobí ako veľkoobchod digitálnych médií od roku 2008 v Maďarsku. V súčasnosti rozšírila svoju divíziu obchodu o pôsobiská na Slovensku i v susednom Rakúsku. Na otázky o týchto zmenách ale i plánoch do budúcna odpovedal riaditeľ spoločnosti, Yusuf Aksar.

Taká častá otázka v tomto období. Aký máte za sebou rok? Aký bol rok 2016 pre AKA DIGITAL MEDIA?

Dovolím si povedať, že rok 2016 bol pre našu spoločnosť vynikajúci. Zaznamenali sme 20 % nárast obratu v porovnaní s predošlými rokmi. Takisto sme posilnili našu divíziu obchodu tým, že sme otvorili pobočku tu na Slovensku
ale i v susednom Rakúsku.

Ste medzinárodná spoločnosť pôsobiaca na viacerých trhoch Európy. Je náročné obslúžiť také široké spektrum ľudí a národností vaším produktom? Rôznia sa podľa krajín aj požiadavky zákazníkov?

Áno, je to jednoznačne veľmi náročné, no zároveň aj veľmi zaujímavé a obohacujúce. Je pre nás obrovskou výzvou obsluhovať zákazníkov z rôznych krajín a rôznych národností, z čoho pramenia príležitosti k zdokonaľovaniu našich produktov a služieb.

Je všeobecne známe, že zákazníci z Rakúska sú celkovo náročnejší a potrpia si na vyššiu kvalitu. Pre nich nehrá cena materiálu až takú veľkú rolu ako pre zákazníkov z Maďarska či Slovenska. Ako príklad rôznorodosti trhov môžem povedať, že napríklad v takom Rakúsku už vôbec nepoužívajú monomérové fólie, ale výlučne iba polymérové bez ohľadu na to, či ide o dlhodobú aplikáciu alebo iba jednorazový polep výkladu.

Na fotografii riaditeľ spoločnosti AKA DIGITAL MEDIA,
Yusuf Aksar a riaditeľ spoločnosti UNIFOL,
Recep Orak

Čo považujete za najväčšiu príležitosť pre váš biznis v nasledujúcom období na slovenskom trhu?

Spoločnosť AKA DIGITAL MEDIA je takisto priamy výrobca textilu a už teraz viem povedať, že práve textil bude hrať v roku 2017 pre nás veľkú rolu a bude výbornou príležitosťou pre náš biznis. Vlastnú výrobu textilu realizujeme v Turecku, ktoré je svetovou jednotkou v jeho výrobe. Práve to nám poskytuje možnosť ponúkať výbornú kvalitu tovarov za prijateľnú cenu.

Kto sú vaši zákazníci? Aké široké spektrum odberateľov dokážete obslúžiť?

Našimi zákazníkmi sú zväčša veľkoobchodné a maloobchodné reklamné firmy, obchody s dekoračným materiálom, ale nájdu sa aj zákazníci z kultúrnych inštitúcií, ako sú napríklad divadlá.

Čo je nosným produktom spoločnosti AKA DIGITAL MEDIA? Po čom je v súčasnosti najväčší dopyt na Slovensku i v zahraničí?

Ako som už spomínal, zákazníci sa začínajú čoraz viac zaujímať o textil. Samozrejme, jednotkou sú stále bannery, ktoré sú hlavným produktom pre takmer všetky reklamné spoločnosti. Takisto by som sem zaradil i našu 3D Cast auto fóliu, ktorú, nakoľko sme i výrobcovia fólií, ponúkame za rovnako výhodnú cenu ako textil.

Polygrafický priemysel ide ako každé odvetvie veľmi progresívne dopredu. Vo všeobecnosti platí, že už nie je dôležitá len použitá technológia, ale i nápad, ktorý vie prekvapiť a byť diferenciátorom v konkurenčnom boji. Snažíte sa aj pri vašej práci skĺbiť použité technológie s nápaditosťou? 

Požiadavky našich zákazníkov neustále skúmame a hĺbkovo sa nimi zaoberáme. V tom nám veľmi pomáhajú osobné návštevy priamo u nich, kde s nimi diskutujeme o aktuálnej situácii a ich potrebách. Vo výrobe sa snažíme čosi každý rok zmeniť. Snažíme sa vyrábať také materiály, ktoré majú vysokú kvalitu a dokážu ušetriť čas nám i našim zákazníkom. V biznise totiž dvojnásobne platí príslovie: „Čas sú peniaze.“ Tým chcem povedať, že neustále zdokonaľujeme technológie vo výrobe, a tak sa nám darí vyrábať čoraz lepšie materiály, na ktorých sú výsledky vizuálne krajšie, nákladovo efektívnejšie a časovo menej náročné.

Kontakt: 00421 918 472 115

Rozhovor pripravila Marianna Cabalová

 

 

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tlačidlo Späť hore