∷ Z aktuálneho vydania

Ste pripravení na komunikáciu spodnej vlny?

PP 1/2023

SPODNÁ VLNA: NOVÁ VÝZVA PRE VÁŠ BIZNIS

Čo je potrebné robiť preto, aby sme získali nových zákazníkov? A ako môžeme získať komunitu nových zákazníkov? Stále pribúdajú nové marketingové techniky a nástroje, no je náročné s istotou určiť, ktorá z nich nám prinesie najlepšie výsledky. Navyše, zákazníci prestávajú dôverovať médiám. Dokážeme si získať ich dôveru? Dôverujeme ešte niekomu a ak áno, tak komu? Existuje populárny trend spodnej vlny, o ktorom dnes málokto vie. V nasledujúcom článku sa pozrieme na aktuálne trendy v oblasti komunikácie a zameriame sa na nové možnosti
propagácie.

Dôvera v súčasné médiá a oficiálne inštitúcie

Dôvera vo vládne inštitúcie a médiá po celom svete klesá. Informácia vyplýva aj z medzinárodného prieskumu, ktorý realizovala inštitúcia Edelman v roku 2022 v 28 krajinách s viac ako 36 000 zapojenými respondentmi. Podľa prieskumu Edelman Trust Barometer je dôvera ľudí vo svetovom meradle na historicky najnižších hodnotách.
Tento trend je alarmujúci a z výsledkov záverečnej správy vyplýva, že globálna infodémia obmedzila dôveru

v spravodajské zdroje. Tradičné médiá zaznamenali celosvetovo najväčší pokles straty dôvery až o 53 %.
Hodnoty sú nepriaznivé aj pre sociálne siete, ktorým v roku 2021 klesla dôvera o 35 %. Slováci si myslia, že médiá sú kúpené politikmi alebo záujmovými skupinami, a preto im mnohí nedôverujú. Šírenie klamlivých informácií, zavádzajúcich správ a hoaxov (často prostredníctvom sociálnych médií) tiež neprispelo k dôveryhodnosti médií. Práve naopak, ľudia strácajú záujem o mediálne správy. Čo robiť, aby sme opäť získali dôveru?

Spodná vlna ako nový trend v komunikácii

Ľudia prestávajú veriť aj oficiálnym inštitúciám, nielen médiám. Táto skutočnosť pochopiteľne neprispieva k optimálnemu budovaniu dlhodobých vzťahov s verejnosťou.
Rôzne podniky sa preto potýkajú s výzvou zlepšenia verejnej mienky a budovania dôveryhodnosti. Ako získať nové publikum, ktoré bude o vás hovoriť ako o dôveryhodnom podniku? Dianie v spoločnosti ovplyvňuje aj spodná vlna – nový komunikačný fenomén.

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tlačidlo Späť hore