Tváre cukru

Cukor býva mnohými médiami, ale aj ľuďmi, označovaný za biely jed alebo novodobý tichý zabijak. V spoločnosti SLOVENSKÉ CUKROVARY s. r. o. Sereď sa napriek týmto nemilým definíciám rozhodli upraviť reputáciu cukru a povýšiť ho na zložku potravy, ktorú potrebuje každý z nás k aktívnemu a zdravému životu. Urobili tak vďaka jednej kreatívnej myšlienke a ochote zrealizovať niečo, čo na trhu s tak „obyčajnou komoditou“ ako je cukor, ešte nebolo. Tá myšlienka vznikla na workshope agronomického tímu s konzultantom spoločnosti IMH pri hľadaní námetov, ako netradičným spôsobom osloviť partnerov cukrovaru – pestovateľov cukrovej repy a súčasne sa im poďakovať za lojalitu, či všeobecne za významnú spoluprácu. Predstavujeme vám príbeh redizajnu slovenského cukru, pri ktorom boli uplatnené okrem kreativity a dobrého nápadu aj vedomosti, čo dokáže moderná súčasná polygrafia a technológie v nej používané.
Mnohí zvyknú nazývať cukor aj biely jed. Z úst pestovateľov cukrovej repy a cukrovarníkov sa toto slovné spojenie
mení na „biele zlato“. Ako tvrdí tvorca myšlienky povýšenia mienky o bielom cukre, Adrián Šedivý, konateľ spoločnosti SLOVENSKÉ CUKROVARY, je to oprávnené: „Jesť veľa cukru je nezdravé rovnako, ako jesť veľa vajíčok či tučných výrobkov. Kľúčom k úspechu je striedmosť. Cukor totiž nie je iba sladidlo, ale potravina zodpovedná za dostatočnú energetickú zásobu nevyhnutnú pre výživu nášho mozgu. To, že ľudia čoraz častejšie trpia obezitou, nie je vinou cukru, ale absenciou pohybu. Neosočujme preto cukor, ale životný štýl, ktorý žijeme.“
Samotná mienka o cukre ako takom je zrejme každého iná, nájde sa však len málo takých, ktorí by
v domácnosti nemali čo i len lyžičku tejto skryštalizovanej šťavy z cukrovej repy. Cukor je jednoducho cukor, tovar bez výraznejšieho dôrazu kladeného na značku, či balenie. Je to biela kryštalická alebo prášková hmota, ktorá svojou všednosťou nedokáže prekvapiť už nikoho z nás. Práve vďaka všednosti a zameniteľnosti jednotlivých značiek sa spoločnosť SLOVENSKÉ CUKROVARY rozhodla odlíšiť sa, a to za pomoci digitálnej technológie a tak často skloňovaného slovíčka – personalizácia.
Personalizácia v potravinárstve
V polygrafii je slovko personalizácia skloňované v poslednej dobe až príliš často na to, aby sa nezačalo postupne pretavovať i do bežného života. Veľké spoločnosti ako napríklad Coca-Cola boli medzi prvými, ktorí priniesli personalizáciu na etikety fliaš svojich nápojov. Každý si určite pamätá na kampaň spojenú s krstnými menami a prezývkami na etiketách. Mať stále možnosť výberu pri zachovaní
toho istého produktu sa stalo celospoločensky obľúbenou formou nakupovania. Výber z krstných mien, farebností alebo motívov. Napriek tomu, že zákazník presne vie, čo chce kúpiť, je zároveň uspokojená i jeho túžba vybrať si, čo z psychologického hľadiska obohatí jeho zážitok z nákupu a umocní efekt správnej voľby. Keď sa k tomuto pocitu navyše pridá fakt osobnej skúsenosti a blízkosti, z nakupovania sa stáva zážitok a produkt bude v mysli zákazníka rezonovať ešte dlhú dobu.
Prečítajte si celý článok
Fotogaléria
Video
Ako sa vám páči redizajn obalu cukru od firmy SLOVENSKÉ CUKROVARY, s.r.o., Sereď? Dajte nám vedieť TU.