Edície 2015Edície časopisu

Kornit Breeze – tlačiareň na priamu potlač textilu

Spoločnosť reklama BARTOŠ, s. r. o., stavila na kvalitu.

Firmy sa často rozhodujú investovať do nových strojov a technológií z dôvodov snahy o zvýšenie kvality tlače, produktivity a v neposlednom rade tiež kvôli štandardizácii tlače. To je aj prípad spoločnosti reklama BARTOŠ, s. r. o. z Trenčína. Investíciou do novej technológie potlače textilu stavila najmä na kvalitu.


Zľava: Lenka Bartošová, Jana Bartošová a Martin Bartoš.

História spoločnosti sa začala písať v roku 1986. Počas tohto obdobia sa postupne vypracovala na modernú firmu, ktorá môže vďaka vybaveniu, ponúknuť prípravu tlačovín a výrobu produktov aj s netradičnými prvkami zvyšujúcimi efektivitu a pridanú hodnotu nie len rýchlo, ale aj vo veľmi dobrej kvalite.

Na naše otázky odpovedali konatelia Ing. Lenka Bartošová a Martin Bartoš.

Môžete stručne priblížiť históriu firmy?

Lenka Bartošová (L. B.): Založili ju naši rodičia, Ľudovít a Jana Bartošoví. Na vtedajšiu dobu bola takáto aktivita veľkou raritou. Samotné prípravné a administratívne úkony si vyžiadali viac ako jeden a pol roka práce, aby nám bolo 14. júla 1986 vytúžené povolenie poskytovania služieb občanom – potlač tričiek – udelené.

V začiatkoch sme tlačili tričká doma v kuchyni na stole, sušili sme ich v obývačke a šablóny pripravovali v kúpeľni. Rodičia boli v tom čase ešte riadne zamestnaní. Otec pracoval ako vysokoškolský učiteľ a matka v oblasti pre normalizáciu a sledovanie kvality textilu. V roku 1991 však zrušili vysunuté pracovisko, kde otec pracoval, a musel sa rozhodnúť čo ďalej. Nakoniec sa rozhodol pre podnikanie.

Významným obratom bola pre spoločnosť rozsiahla celoslovenská reklamná kampaň pre jednu sieť čerpacích staníc, do ktorej ste sa zapojili.

L. B.: Áno. Kúpili sme vyšívací stroj, ktorý dodnes pracuje nepretržite na 3 zmeny. Postupne sme začali uvažovať aj o zavedení ďalších technológií a popri poskytovaní služieb predávať aj tovar. Firme sa darilo, rozrastali sme sa, prijímali sa noví pracovníci, modernizovali stroje a celkové vybavenie a zvyšoval sa počet klientov.

V roku 2008 som sa vrátila po krátkej materskej dovolenke plná eufórie naspäť do práce. Prišla kríza. Zo všetkých strán som to počúvala. Rozmýšľala som, či budeme mať dosť práce pre našich ľudí, či nám zaplatia naši odberatelia, či neskrachujú banky atď. Pochopila som, že ak sme doteraz pracovali na 110 % teraz musíme ísť na 150 percent.

Paradoxne, keďže hlavne veľké firmy začali optimalizovať svoje procesy a prestali nakupovať cez rôznych sprostredkovateľov, nám kríza pomohla. Začali sme uvažovať o tom, ako rozšíriť naše aktivity na ďalšie trhy. Rozbehli sme naplno biznis v susednom Rakúsku. Dnes tvorí rakúska klientela 50 % nášho obratu a tento podiel stále rastie.

A kto sú vaši zákazníci?

L. B.: Vlastne všetci ľudia zo všetkých oblastí. Každá firma predsa potrebuje na svoju prezentáciu drobnosti ako vizitky, hlavičkové papiere, perá, tričká a rôzne iné reklamné materiály. Našu klientelu však tvoria aj bežní ľudia, ktorí obliekajú dresy rôznych športových a záujmových klubov a tie, samozrejme, vyrábame my. Do domácností sú veľmi obľúbené rôzne obrazy s fotografiami, tapety s vlastným návrhom a množstvo ďalších predmetov.

Prečo ste sa rozhodli pre nákup stroja a značku Kornit?

Martin Bartoš (M. B.): Len s výkonnými a automatizovanými tlačovými zariadeniami je možné dosahovať takú efektivitu, ktorá pomôže spoločnosti spracovávať zákazky v cenách, ktoré bude  akceptovať zákazník. Pre firmu je pritom dôležitá nielen produktivita, ale tiež vysoká a predovšetkým štandardizovaná kvalita tlače. Práve nákupom tohto nového zariadenia sa nám významnou mierou zvýšili kapacitné možnosti priamej potlače, ktorá teraz môže celý rad zákaziek spracovávať oveľa efektívnejšie, než ako to bolo v dobe, keď sme využívali len stroje pracujúce s konvenčnou  technológiou.

To boli tiež hlavné dôvody, prečo sme sa rozhodli staviť na osvedčenú kvalitu riešenia od spoločnosti Kornit.

L. B.: Nákupom tohto nového stroja sme urobili zásadný krok v rozvoji našej firmy. Digitálna tlačiareň Kornit Breeze určená na priamu potlač textilu predstavuje z hľadiska automatizácie a kvality vyšší štandard v súčasnej inkjetovej technológii potlače textilu.

Chcete sa dočítať viac? Objednajte si predplatné časopisu PrintProgress a prečítajte si celý článok.

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tlačidlo Späť hore