∷ Z aktuálneho vydania

Parciálne metalické efekty alebo vernostné kartičky? Pre Meteor žiadny problém!

Chcete tlačiť exkluzívne obaly s parciálnymi metalickými efektmi alebo personalizované plastové vernostné kartičky? Dnes to nie je problém. Vďaka širokej ponuke zariadení Meteor môžete tlačiť jedna radosť.

Za zariadeniami Meteor stoja dve významné spoločnosti, ktoré sa pred časom spojili. Na jednej strane je to francúzska spoločnosť MGI. Ide o popredného odborníka na lakovacie (JetVarnish) a fóliovacie zariadenia (Meteor). Tie sú určené pre potlač metalických, zlatých farieb alebo hologramov, ktoré sa dajú aplikovať na najrôznejšie
grafické produkty. Na druhej strane je to Konica Minolta, jednotka v produkčnej tlači na svete. Spojenie  týchto dvoch firiem prinieslo pre profesionálnych tlačiarov prvé „ovocie“ – zariadenia, ktoré nájdete pod označením Meteor.

Parciálne metalické efekty

Fóliovacie zariadenia Meteor v sebe skrývajú kombináciu špeciálne upravenej tonerovej digitálnej tlačiarne Konica Minolta a následne za ňou prepojenú fóliovaciu časť MGI. Použité fólie môžu byť najrôznejších farieb. Či už strieborné, zlaté, modré, fialové alebo zelené. Ich výber závisí od toho, aký metalický efekt chcete dosiahnuť. Rozdiel oproti iným zariadeniam je v tom, že nemusíte použiť strieborný metalický papier pre potlač vizitiek, pozvánok alebo oznámení.
V prípade zariadenia Meteor to viete robiť totiž parciálne. Princíp je veľmi jednoduchý. Na začiatku si označíte miesta parciálneho metalického efektu tým, že si naň nanesiete čierny toner. Výtlačok následne plynulo prejde do fóliovacej časti. Tam, kde fóliovacie zariadenie nájde čierny toner, strieborná fólia sa prilepí. Následne potlačíte reálne farebné cmyk dáta. Máte tak veľmi jednoducho vytlačené parciálne metalické časti, ktoré sú dnes medzi grafickými štúdiami a reklamnými agentúrami veľmi žiadané. Vďaka tejto technológii dokážete vytlačiť celú škálu metalických farieb v rámci celého cmykového spektra. Nie ste tak obmedzený na niekoľko priamych metalických farieb. Grafik sa tak môže „vyšantiť“ na exkluzívne vyzerajúcich oznámeniach, letákoch, obaloch kníh alebo kozmetiky. Ste limitovaný len svojou fantáziou a použitým materiálom. Dobrá správa je aj to, že ide o cenovo zaujímavú tlač. Nemusíte sa tak báť neúmerne vysokých nákladov. Budete stále cenovo konkurencieschopný a zároveň ponúknete vysokú pridanú hodnotu.

Čítať celý článok

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tlačidlo Späť hore