∷ Z aktuálneho vydania

KYOCERA INKJET DAYS

Spoločnosť KYOCERA Document Solutions Czech, s.r.o. začala rok 2022 mohutnou informačnou kampaňou zameranou
na prezentáciu skúseností s atramentovou tlačou zaznamenaných vďaka úspešným inštaláciám prvých atramentových produkčných tlačových strojov TASKalfa Pro 15000c na českom trhu. Počas šiestich dní prvej februárovej dekády zorganizovali v sídle Kyocera sériu prezentácií a workshopov, počas ktorých vystúpili s informáciami nie len manažéri operujúci na českom a slovenskom trhu, ale aj hostia z európskej centrály, či softvérovej spoločnosti EFI. 

Pestrý a informáciami nabitý program odštartoval hosť z európskej centrály KYOCERA Document Solutions Europe B.V., Marc Zentjens, Business Developer produkčných tlačových strojov. Svoju prezentáciu uviedol faktmi o situácii na trhu tlačových technológií z pohľadu životného cyklu vybraných produktov. Tento zaujímavý pohľad uvádza  dôvody, prečo by sa mali záujemcovia o nákup nových tlačových technológií orientovať čoraz viac na digitálne technológie a hlavne tie, ktoré sú založené na atramentovej a nie tonerovej tlači. Zatiaľ čo ofsetové technológie sú na vrchole nasýtenosti trhu a životného cyklu, už vo fáze poklesu a tonerové tlačové technológie sa dostávajú na jeho vrchol vo fáze nasýtenosti, tak atramentové (inkjetové) nastupujú do fázy rastu na začiatku cyklu, po fáze uvedenia na trh. Z uvedeného dôvodu predstavujú najväčšiu perspektívu na dlhodobý rast a potenciál záujmu zo strany výrobcov aj zákazníkov.

Situáciu na trhu dokreslil grafom zameraným na aktuálne svetové trendy v objeme vytlačených stránok formátu A4 za rok 2021. Zatiaľ čo tri najväčšie objemy výtlačkov vo formáte A4 sú v poradí čierno/ biela analógová tlač (26.000 biliónov), farebná analógová (22.500 biliónov) a digitálna čierno/biela (687 biliónov) klesajúce, štvrtá v poradí, digitálna farebná v objeme 240 biliónov, je rastúca, a to s potenciálom takmer 21 % medziročne. Tento graf celkom jednoznačne odkazuje na dôvody, prečo je dôležité, aby sa tlačiari orientovali pri inováciách technologického parku na farebné digitálne tlačové stroje, ktoré im z dlhodobého hľadiska môžu priniesť nárast objemu výroby. Taktiež je tu otázka, aké digitálne tlačové technológie by mali brať do zvýšenej pozornosti. Keďže inkjet je na začiatku fázy rastu a toner je vo vrcholnej fáze nasýtenosti, je otázkou času, kedy inkjet začne postupne tonerové technológie nahrádzať. A v tomto momente je na trhu Kyocera viac ako zaujímavým hráčom s prvým produkčným inkjetovým tlačovým digitálnym strojom. Naviac, ak sa zameriame na filozofiu značky postavenú na „Skutočnom partnerstve“ so zákazníkmi, partnerstve postavenom na: „profesionálnej expertíze a kultúre empatie, vďaka ktorej pomáha Kyocera organizáciám získať vedomosti, ako pracovať a riadiť zmeny.“
V druhej časti workshopu účastníkov informoval riaditeľ pre produkčnú tlač, Jakub Eremiáš, o úspešných inštaláciách prvých inkjetových produkčných tlačových strojov TASKalfa Pro 15000c, ktoré boli realizované na Českej zemědělskej univerzite, so zameraním hlavne na tlač skrípt a vo farmaceutickej spoločnosti ORIFARM SUPPLY s.r.o. na tlač príbalových materiálov k liečivám. Vo svojom krátkom vystúpení vyzdvihol tú skúsenosť, že obaja prevádzkovatelia tohto tlačového stroja vyzdvihujú vysokú efektívnosť tlače a skutočnosť, že náklady na tlač čiernobielych a farebných materiálov sa vyrovnávajú a je rovnako efektívne využívať toto zariadenie na potlač aj čiernobielych materiálov, nakoľko hoci je TASKalfa farebný inkjetový stroj, je na ňom čiernobiela tlač dokonca lacnejšia ako pri originál čiernobielych laserových tlačiarní.

Čítať celý článok

Súvisiace články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Tlačidlo Späť hore