KYOCERA INKJET DAYS

Spoločnosť KYOCERA Document Solutions Czech, s.r.o. začala rok 2022 mohutnou informačnou kampaňou zameranou
na prezentáciu skúseností s atramentovou tlačou zaznamenaných vďaka úspešným inštaláciám prvých atramentových produkčných tlačových strojov TASKalfa Pro 15000c na českom trhu. Počas šiestich dní prvej februárovej dekády zorganizovali v sídle Kyocera sériu prezentácií a workshopov, počas ktorých vystúpili s informáciami nie len manažéri operujúci na českom a slovenskom trhu, ale aj hostia z európskej centrály, či softvérovej spoločnosti EFI.
Pestrý a informáciami nabitý program odštartoval hosť z európskej centrály KYOCERA Document Solutions Europe B.V., Marc Zentjens, Business Developer produkčných tlačových strojov. Svoju prezentáciu uviedol faktmi o situácii na trhu tlačových technológií z pohľadu životného cyklu vybraných produktov. Tento zaujímavý pohľad uvádza dôvody, prečo by sa mali záujemcovia o nákup nových tlačových technológií orientovať čoraz viac na digitálne technológie a hlavne tie, ktoré sú založené na atramentovej a nie tonerovej tlači. Zatiaľ čo ofsetové technológie sú na vrchole nasýtenosti trhu a životného cyklu, už vo fáze poklesu a tonerové tlačové technológie sa dostávajú na jeho vrchol vo fáze nasýtenosti, tak atramentové (inkjetové) nastupujú do fázy rastu na začiatku cyklu, po fáze uvedenia na trh. Z uvedeného dôvodu predstavujú najväčšiu perspektívu na dlhodobý rast a potenciál záujmu zo strany výrobcov aj zákazníkov.
Situáciu na trhu dokreslil grafom zameraným na aktuálne svetové trendy v objeme vytlačených stránok formátu A4 za rok 2021. Zatiaľ čo tri najväčšie objemy výtlačkov vo formáte A4 sú v poradí čierno/ biela analógová tlač (26.000 biliónov), farebná analógová (22.500 biliónov) a digitálna čierno/biela (687 biliónov) klesajúce, štvrtá v poradí, digitálna farebná v objeme 240 biliónov, je rastúca, a to s potenciálom takmer 21 % medziročne. Tento graf celkom jednoznačne odkazuje na dôvody, prečo je dôležité, aby sa tlačiari orientovali pri inováciách technologického parku na farebné digitálne tlačové stroje, ktoré im z dlhodobého hľadiska môžu priniesť nárast objemu výroby. Taktiež je tu otázka, aké digitálne tlačové technológie by mali brať do zvýšenej pozornosti. Keďže inkjet je na začiatku fázy rastu a toner je vo vrcholnej fáze nasýtenosti, je otázkou času, kedy inkjet začne postupne tonerové technológie nahrádzať. A v tomto momente je na trhu Kyocera viac ako zaujímavým hráčom s prvým produkčným inkjetovým tlačovým digitálnym strojom. Naviac, ak sa zameriame na filozofiu značky postavenú na „Skutočnom partnerstve“ so zákazníkmi, partnerstve postavenom na: „profesionálnej expertíze a kultúre empatie, vďaka ktorej pomáha Kyocera organizáciám získať vedomosti, ako pracovať a riadiť zmeny.“
V druhej časti workshopu účastníkov informoval riaditeľ pre produkčnú tlač, Jakub Eremiáš, o úspešných inštaláciách prvých inkjetových produkčných tlačových strojov TASKalfa Pro 15000c, ktoré boli realizované na Českej zemědělskej univerzite, so zameraním hlavne na tlač skrípt a vo farmaceutickej spoločnosti ORIFARM SUPPLY s.r.o. na tlač príbalových materiálov k liečivám. Vo svojom krátkom vystúpení vyzdvihol tú skúsenosť, že obaja prevádzkovatelia tohto tlačového stroja vyzdvihujú vysokú efektívnosť tlače a skutočnosť, že náklady na tlač čiernobielych a farebných materiálov sa vyrovnávajú a je rovnako efektívne využívať toto zariadenie na potlač aj čiernobielych materiálov, nakoľko hoci je TASKalfa farebný inkjetový stroj, je na ňom čiernobiela tlač dokonca lacnejšia ako pri originál čiernobielych laserových tlačiarní.